Page 57 - MATINF Nr.2
P. 57

Programarea robot , ilor LEGO                                                                  57



            Observat ,ia 1. Condit , ia de acces din blocul Switch ˆın una din cele dou˘a ramuri poate cont , ine
            expresii logice ce folosesc valori preluate de la senzori.



            Probleme propuse


               1. Se consider˘a programul de mai jos. Cum se deplaseaz˘a robotul, dac˘a se foloses , te acest
                  program? Explicat , i care este rolul fiec˘arui bloc.





















                                              Fig. 4: Program Minsdtorms EV3

                  Pentru fiecare din problemele urm˘atoare scriet , i cˆate un program folosind mediul interactiv
                  de programare Mindstorm Education EV3.
               2. Generat , i aleator un num˘ar din mult , imea {1, 2, ..., 100} s , i apoi afis , at , i pe ecranul c˘ar˘amizii
                  textul par sau impar ˆın funct , ie de paritatea num˘arului generat.
               3. Modificat , i programul de la Problema deplas˘arii condit , ionate, asfel ˆıncˆat deplasarea s˘a se
                  realizeze cu spatele folosind senzorul infraros , u. Dac˘a obiectul este mai aproape de 5 pct
                  robotul va merge trei rotat , ii ˆınapoi, altfel o rotat , ie ˆınapoi.
               4. Generat , i aleator dou˘a numere din mult , imea {1, 2, ..., 100} s , i apoi afis , at , i pe ecranul c˘ar˘amizii
                  textul numere pare sau nu sunt ambele pare ˆın funct , ie de paritatea ambelor numere.
                                                                            ˆ
               5. Generat , ia aleator un num˘ar din mult , imea {1, 2, 3, 4, 5}. In funct , ie de valoarea generat˘a
                                                                                                         ◦
                                                          ◦
                  robotul se va ˆıntoarce la dreapta cu 90 pentru num˘ar par, respectiv la stˆanga cu 90 ˆın
                  caz contrar.
               6. Afis , at , i pe ecranul c˘ar˘amizii textul rosu, dac˘a senzorul de culoare detecteaz˘a culoarea ros , ie,
                  respectiv textul alta culoare, ˆın caz contrar.



            Bibliografie


            [1] D.A. Popescu, Programarea robot , ilor LEGO folosind mediul Mindstorms EV3, MATINF, nr.
                1, 2018.

            [2] Minsdtorms EV3 – Ghid de Utilizare, LEGO Group, 2013.

            [3] L. Negrescu, L. Negrescu, Construirea s , i programarea robot ,ilor LEGO Mindstorms EV3,
                Editura Albastr˘a, 2015.
            [4] J. Olayvar, E. Lindberg, LEGO Mindstorms EV3 Programming Basics, Washington State
                Library, 2016.
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62