Page 56 - MATINF Nr.2
P. 56
56 D.A. Popescu
Aplicatii
,
Aplicat , ia 1 (Problema sunetelor condit , ionate). Generat , i aleator un num˘ar din mult , imea
{1, 2, . . . , 20}. Dac˘a valoarea generat˘a este strict mai mare ca 10, atunci robotul trebuie s˘a redea
un sunet de cˆaine, altfel un sunet de pisic˘a.
Solut , ie: Pentru a rezolva aceast˘a problem˘a asambl˘am dup˘a Start urm˘atoarele blocuri: Random
– pentru numere din mult , imea {1, 2, . . . , 20}, Variable – configurat cu numele k, pentru a prelua
valoarea generat˘a, Compare – pentru a compara valoarea din k cu 10 s , i apoi Switch pentru a
reda unul din sunetele cerute (cu un bloc Sound).
Fig. 2: Programul pentru problema sunetelor condit , ionate
Aplicat , ia 2 (Problema deplas˘arii condit , ionate). Pentru un robot ce dispune de un senzor
de culoare conectat la portul num˘arul 2 scriet , i un program care s˘a-l deplaseze cu 3 rotat , ii, dac˘a
senzorul detecteaz˘a culoarea albastru, respectiv cu o rotat , ie ˆın caz contrar.
Solut , ie: Pentru rezolvarea problemei avem nevoie de dou˘a blocuri: Switch s , i Move Steering.
Pentru blocul Switch trebuie s˘a select˘am senzorul Colour Sensor, iar pentru Switch s˘a select˘am
la prima ramur˘a culoarea albastr˘a s , i s˘a introducem blocul motor Move Steering configurat cu 3
rotat , ii. Pentru a doua ramur˘a select˘am orice culoare diferit˘a de albastru s , i se bif˘am butonul
asociat. Programul se ˆıncheie cu blocul pentru oprirea motorului s , i Stop Program.
Fig. 3: Programul pentru problema deplas˘arii condit , ionate