Page 55 - MATINF Nr.2
P. 55

˘
            RUBRICA DE ROBOTICA








            Programarea robotilor LEGO folosind structura
                                            ,
            alternativ˘a ˆın mediul grafic interactiv Mindstorms

            Education EV3




            Doru Anastasiu Popescu         1







            Introducere



            Mediul de programare Mindstorms Education EV3 a robot , ilor LEGO este us , or de utilizat
            pentru c˘a are blocurile grupate ˆın raport cu funct , ionalitatea lor. O prezentare a acestui mediu
            este realizat˘a ˆın [1], [2] s , i [3]. Structura alternativ˘a este reprezentat˘a folosind un bloc s , i se
            g˘ases , te ˆın grupul de blocuri Flow Control. Acest bloc se numes , te Switch s , i este asem˘an˘ator cu
                                                                                                          ˆ
            blocul de decizie de la scheme logice sau instruct , iunea if din orice limbaj de programare. In
            prima parte a blocului se precizeaz˘a modul de obt , inere a valorii logice: de la un senzor sau de
            la un bloc ce are ca rezultat o valoare logic˘a, iar ˆın partea de sus (pentru true), respectiv jos
                                                                                  ˆ
            (pentru false) este locul unde se introduc blocurile ce se vor executa. In Figura 1 este prezentat
            blocul de decizie switch.
























                                            Fig. 1: Blocul de decizie (Switch)




                Mai multe informat , ii legate de acest bloc g˘asit , i ˆın lucr˘arile [3] s , i [4].

               1
                Conf. univ. dr., Universitatea din Pites , ti, dopopan@yahoo.com

                                                           55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60