Page 50 - MATINF Nr. 11-12
P. 50

50                                                                                  I.A. Popescu



            Problema 3 (Problema auto). Mas , ina Car-Bug consum˘ benzin˘ diferit ˆın localitate, respec-
                                                                        a
                                                                                 a
                                                             a
                                                                               a
                              a
                                                                                                         a
            tiv ˆın afara localit˘t , ii. Pret , ul unui litru de bezin˘ este L. Se s , tie c˘ ˆın oras , mas , ina consum˘ C
                          a
                                                         a
            litri de benzin˘ la 100 km, iar ˆın afara localit˘t , ii D litri de benzin˘ la 100 km. Cunoscˆand faptul
                                                                              a
             a
                                                                              a
            c˘ mas , ina a mers ˆıntr-o zi A km ˆın oras , s , i B km ˆın afara localit˘t , ii, se cere s˘ se determine de
                                                                                           a
            cˆat , i bani a avut nevoie pentru deplasare s , i unde a cheltuit mai mult, ˆın localitate sau ˆın afara
            localit˘at , ii.
            Exemplu: pentru L = 5, A = 200, B = 300, C = 10, D = 6 se va afis , a 190 s , i In localitate.
                                                        a
            Solut ,ie. Proiectul pentru aceast˘a problem˘ a fost construit parcurgˆand etapele:
                - selectarea personajului pentru scen˘ (Car-Bug, din biblioteca de personaje);
                                                      a
                                       a
                - pozit , ionarea pe scen˘ a personajului s , i definirea variabilelor A, B, C, D, L, X, Y, S;
                - setarea variabilelor cu valorile corespunz˘atoare;

                - introducerea blocului de afis , are a valorii lui S;

                - verificarea condit , iilor legate de X s , i Y folosind 3 blocuri dac˘a s , i afis , area mesajelor
                  corespunz˘atoare.












                   Car-Bug s , i valorile variabilelor

















                                                                      Scriptul pentru problema auto

                Probleme propuse spre rezolvare

                Pentru fiecare din problemele urm˘atoare, scriet , i cˆate un script folosind mediul grafic interactiv
            Scratch.

               1. Se dau valorile pentru numerele a, b, c, d s , i se cere s˘a se verifice dac˘a acestea sunt numere
                                           ˆ
                  consecutive cresc˘ator. In caz afirmativ, se va determina suma lor, iar ˆın caz contrar
                  produsul lor.
                                                                                   a
               2. Se dau valorile pentru numerele a, b, c s , i se cere s˘ se verifice dac˘ acestea sunt toate pare.
                                                                    a
               3. Se dau lungimile laturilor unui dreptunghi s , i lungimea laturii unui p˘atrat. Se cere s˘a se
                  determine care dintre cele dou˘ figuri geometrice are perimetrul mai mare.
                                                 a
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55