Page 47 - MATINF Nr. 11-12
P. 47

a
            Medii grafice interactive. Implementarea algoritmilor care cont , in structura secvent , ial˘ ˆın Scratch  47


                Probleme propuse spre rezolvare

                Pentru fiecare din problemele urm˘atoare, scriet , i cˆate un script folosind mediul grafic interactiv
            Scratch.

               1. Generat , i aleator n, un num˘ar natural cu maxim 3 cifre, s , i apoi afis , at , i num˘arul de numere
                  impare mai mici sau egale cu n.
               2. Aleget , i o pas˘are din biblioteca de personaje s , i apoi realizat , i deplasarea ei pe un contur ˆın
                  form˘a de triunghi. La fiecare schimbare de direct , ie se va avertiza sonor printr-un sunet
                  specific p˘as˘arii.
               3. Creat , i un decor cu o trambulin˘a s , i un b˘aiet , el, care sare de 4 ori ˆın sus s , i apoi revine de
                  unde a s˘arit.
               4. Generat , i aleator ˆın a s , i b dou˘a valori cu exact dou˘a cifre s , i apoi deplasat , i pe orizontal˘a la
                                                                                                        ˆ
                  dreapta o mas , in˘ pe o distant , ˘ egal˘ cu 300 + a s , i apoi ˆınapoi pe o distant , ˘ 200 + b. Intre
                                                      a
                                                                                             a
                                  a
                                                a
                  cele dou˘a deplas˘ari se va face o oprire de 3 secunde.
               5. Generat , i aleator un num˘ar natural nenul L cu trei cifre s , i mai mic sau egal cu 300.
                  Deplasat , i din marginea dreapt˘ a scenei un elefant pe orizontal˘ cu L pixeli spre marginea
                                                 a
                                                                                 a
                  din stˆanga.
                                        a
               6. Un robot se deplaseaz˘ pe cele patru direct , ii: Nord, Sud, Est s , i Vest. Cunoscˆand distant , a
                  ˆın pixeli parcurs˘a ˆın cele patru direct , ii, determinat , i cˆat , i pixeli a mers pe orizontal˘a,
                  respectiv vertical˘a.


            Bibliografie


            [1] https://scratch.mit.edu/scratch2download/

                                                                               a
            [2] D.A. Popescu, S. Profeanu, S. Dobrescu, Manual de Informatic˘ s , i TIC, clasa a V-a, Editura
                CD Press, 2022.

            [3] D.A. Popescu, Elemente de interfat , ˘a specifice mediului grafic interactiv Scratch, MATINF,
                anul 4, nr. 8, 2021.
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52