Page 47 - MATINF Nr. 11-12
P. 47
a
Medii grafice interactive. Implementarea algoritmilor care cont , in structura secvent , ial˘ ˆın Scratch 47
Probleme propuse spre rezolvare
Pentru fiecare din problemele urm˘atoare, scriet , i cˆate un script folosind mediul grafic interactiv
Scratch.
1. Generat , i aleator n, un num˘ar natural cu maxim 3 cifre, s , i apoi afis , at , i num˘arul de numere
impare mai mici sau egale cu n.
2. Aleget , i o pas˘are din biblioteca de personaje s , i apoi realizat , i deplasarea ei pe un contur ˆın
form˘a de triunghi. La fiecare schimbare de direct , ie se va avertiza sonor printr-un sunet
specific p˘as˘arii.
3. Creat , i un decor cu o trambulin˘a s , i un b˘aiet , el, care sare de 4 ori ˆın sus s , i apoi revine de
unde a s˘arit.
4. Generat , i aleator ˆın a s , i b dou˘a valori cu exact dou˘a cifre s , i apoi deplasat , i pe orizontal˘a la
ˆ
dreapta o mas , in˘ pe o distant , ˘ egal˘ cu 300 + a s , i apoi ˆınapoi pe o distant , ˘ 200 + b. Intre
a
a
a
a
cele dou˘a deplas˘ari se va face o oprire de 3 secunde.
5. Generat , i aleator un num˘ar natural nenul L cu trei cifre s , i mai mic sau egal cu 300.
Deplasat , i din marginea dreapt˘ a scenei un elefant pe orizontal˘ cu L pixeli spre marginea
a
a
din stˆanga.
a
6. Un robot se deplaseaz˘ pe cele patru direct , ii: Nord, Sud, Est s , i Vest. Cunoscˆand distant , a
ˆın pixeli parcurs˘a ˆın cele patru direct , ii, determinat , i cˆat , i pixeli a mers pe orizontal˘a,
respectiv vertical˘a.
Bibliografie
[1] https://scratch.mit.edu/scratch2download/
a
[2] D.A. Popescu, S. Profeanu, S. Dobrescu, Manual de Informatic˘ s , i TIC, clasa a V-a, Editura
CD Press, 2022.
[3] D.A. Popescu, Elemente de interfat , ˘a specifice mediului grafic interactiv Scratch, MATINF,
anul 4, nr. 8, 2021.