Page 48 - MATINF Nr. 11-12
P. 48
Algoritmi ˆın medii grafice interactive. Implementarea
algoritmilor care contin structura alternativ˘ ˆın mediul
a
,
grafic interactiv Scratch
Ion Alexandru Popescu 1
Structura alternativ˘a este reprezentat˘a ˆın mediul grafic interactiv Scratch prin blocurile
a
a
dac˘ s , i dac˘ - altfel din grupul de blocuri Control. Modul de funct , ionare al acestor blocuri este
acelas , i ca la reprezentarea algoritmilor prin schemele logice s , i pseudocod. Pentru a exemplifica
modul de funct , ionare al acestor blocuri, vom prezenta scripturile pentru problemele prezentate
ˆın sect , iunile dedicate not , iunilor introductive despre algoritmi.
Blocuri pentru structuri alternative
Problema 1 (Problema telefonului). Dani, b˘aiat politicos, are diferite modalit˘at , i de a
saluta la telefon ˆın funct , ie de persoana cu care se ˆınt , ˆalnes , te. Dac˘ o variabil˘ T are valoarea 1
a
a
a
va saluta cu ,,Multa sanatate!”, dac˘ T are valoarea 2 va saluta cu ,,Cu bine!”, iar pentru alte
valori ale lui T va saluta cu ,,Numai bine!”.
Exemplu: pentru T = 1, Dani va saluta cu ,,Multa sanatate!”
a
Solut ,ie. Proiectul pentru aceast˘a problem˘ a fost construit parcurgˆand etapele:
- alegerea personajului pentru scen˘ (Dani, din biblioteca de personaje);
a
- crearea variabilei T;
- introducerea a dou˘ blocuri dac˘ – altfel pentru verificarea situat , iilor de r˘aspuns la telefon;
a
a
- introducerea blocurilor de afis , are pentru fiecare caz ˆın parte, ˆın funct , ie de valoarea lui T.
1
Student, Universitatea Nat , ional˘a de S , tiint , ˘a s , i Tehnologie POLITEHNICA Bucures , ti, Centrul Universitar
Pites , ti, alexionpopescu@gmail.com
48