Page 48 - MATINF Nr. 11-12
P. 48

Algoritmi ˆın medii grafice interactive. Implementarea

            algoritmilor care contin structura alternativ˘ ˆın mediul
                                                                                       a
                                                ,
            grafic interactiv Scratch



            Ion Alexandru Popescu         1




                Structura alternativ˘a este reprezentat˘a ˆın mediul grafic interactiv Scratch prin blocurile
                a
                       a
            dac˘ s , i dac˘ - altfel din grupul de blocuri Control. Modul de funct , ionare al acestor blocuri este
            acelas , i ca la reprezentarea algoritmilor prin schemele logice s , i pseudocod. Pentru a exemplifica
            modul de funct , ionare al acestor blocuri, vom prezenta scripturile pentru problemele prezentate
            ˆın sect , iunile dedicate not , iunilor introductive despre algoritmi.




















                                          Blocuri pentru structuri alternative

            Problema 1 (Problema telefonului). Dani, b˘aiat politicos, are diferite modalit˘at , i de a
            saluta la telefon ˆın funct , ie de persoana cu care se ˆınt , ˆalnes , te. Dac˘ o variabil˘ T are valoarea 1
                                                                               a
                                                                                          a
                                                 a
            va saluta cu ,,Multa sanatate!”, dac˘ T are valoarea 2 va saluta cu ,,Cu bine!”, iar pentru alte
            valori ale lui T va saluta cu ,,Numai bine!”.
            Exemplu: pentru T = 1, Dani va saluta cu ,,Multa sanatate!”


                                                        a
            Solut ,ie. Proiectul pentru aceast˘a problem˘ a fost construit parcurgˆand etapele:

                - alegerea personajului pentru scen˘ (Dani, din biblioteca de personaje);
                                                    a
                - crearea variabilei T;


                - introducerea a dou˘ blocuri dac˘ – altfel pentru verificarea situat , iilor de r˘aspuns la telefon;
                                     a
                                                  a
                - introducerea blocurilor de afis , are pentru fiecare caz ˆın parte, ˆın funct , ie de valoarea lui T.



               1
                Student, Universitatea Nat , ional˘a de S , tiint , ˘a s , i Tehnologie POLITEHNICA Bucures , ti, Centrul Universitar
            Pites , ti, alexionpopescu@gmail.com

                                                           48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53