Page 75 - MATINF Nr. 1
P. 75

Programarea robot , ilor LEGO                                                                  75






































                                         Fig. 12: Program cu senzor de distant , ˘a


                Problema detect˘arii obiectelor prin atingere
                                                                                                          ˆ
                Senzorul tactil (Touch Sensor) ne permite detectarea obiectelor atinse de vˆarful acestuia. In
            funct , ie de modul de atingere acesta transmite una din valorile 0, 1, 2. Programul din Figura 13
            afis , eaz˘a una dintre aceste valori.













                                            Fig. 13: Program cu senzor tactil

                Grupul Sensor cont , ine blocuri pentru mai mult , i senzori, trei dintre ele fiind folosite mai
            frecvent (aces , tia sunt ˆın kit-ul de baz˘a):


               1. Touch Sensor (senzor tactil – folosit la m˘asurarea gradului de atingere a obiectelor: 1, 2,
                  3)
               2. Infrared Sensor (senzor infraros , u – folosind la identificarea obiectelor de la o distant , ˘a
                  precizat˘a, unitatea de m˘asur˘a este pct, 100pct=70cm)
               3. Colour Sensor (senzor de culoare – folosit la identificarea culorilor, de cele mai multe
                  ori pe suprafat , a pe care se deplaseaz˘a robotul, culorile au asociate numere 0 - culoare
                  nedefinit˘a, 1 - negru, 2 – albastru, 3 – verde, 4 – galben, 5 – ros , u, 6 – alb, 7 - maro).


                La tot , i senzorii, ˆın c˘asut , a din dreapta-sus trebuie introdus num˘arul portului unde este
                                    ˆ
            conectat la c˘ar˘amid˘a. In cazul ˆın care c˘ar˘amida este conectat˘a la calculator, atunci num˘arul
            portului este completat automat.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80