Page 71 - MATINF Nr. 1
P. 71
Programarea robot , ilor LEGO 71
https://education.lego.com/en-us/downloads. Dup˘a lansarea ˆın execut , ie a acestui mediu grafic
interactiv de programare se obt , ine o fereastr˘a simpl˘a ˆın care apare un buton cu semnul plus. La
activarea acestui buton se va crea un proiect nou, ˆın care se vor scrie programele necesare pentru
deplasarea robotului. Un proiect se salveaz˘a ˆıntr-un fis , ier cu extensia ev3, iar un program
este o succesiune de blocuri ce ˆıncepe cu blocul de Start s , i se termin˘a cu blocul Stop Program.
Blocurile sunt grupate pe categorii s , i se afl˘a ˆın partea de jos a ferestrei zonei de lucru (Figura
2). Un bloc este adus ˆın program prin select , ie s , i glisat la locul lui cu mouse-ul. Fiecare bloc
trebuie configurat cu parametrii necesari.
Fig. 2: Interfat , a mediului de programare Minstorms EV3
Primul program!
Programul din Figura 3 deplaseaz˘a robotul cu trei rotat , ii complete ale unei rot , i (aproximativ 55
cm pentru robotul din imagine). Acesta este alc˘atuit din patru blocuri: blocul de start, blocul
Move Stering – configurat cu On for Rotations, direct , ia ˆınainte, viteza 50 s , i 3 rotat , ii pentru
fiecare roat˘a, blocul Move Stering – configurat cu Off pentru oprirea motoarelor, respectiv
blocul de oprire Stop Program.
Fig. 3: Deplasarea robotului in linie dreapt˘a cu 3 rotat , ii
Dup˘a scrierea programului se conecteaz˘a robotul la calculator s , i seˆıncarc˘a proiectul cu programul
ˆın c˘ar˘amida robotului, apoi se poate lansa ˆın execut , ie (Figura 4).