Page 72 - MATINF Nr. 1
P. 72
72 D.A. Popescu
Fig. 4: Lansarea ˆın execut , ie a unui program
Din acest exemplu se observ˘a c˘a programul este ca o schem˘a logic˘a, cu specificarea faptului c˘a
blocurile sunt specializate pe o anumit˘a operat , ie s , i conectate ˆıntre ele.
Pentru programele pe care le vom scrie avem nevoie de dou˘a blocuri motor din Grupul Action.
Fig. 5: Blocurile Move Steering s , i Move Tank
Blocurile Move Steering s , i Move Tank sunt folosite pentru cele dou˘a motoare (ˆın Figura 5
motoarele sunt conectate la porturile B s , i C). Primul buton din fiecare bloc permite setarea
unit˘at , ii de m˘asurare a deplas˘arii: secunde, grade, num˘ar de rotat , ii (On for Rotations - pe care
o vom utiliza ˆın continuare). Pentru oprirea motoarelor se foloses , te Off, iar pentru funct , ionarea
f˘ar˘a oprire On. La blocul Move Steering celelalte butoane sunt pentru configurarea direct , iei,
vitezei s , i num˘arului de rotat , ii la ambele motoare. La blocul Move Tank apar dou˘a butoane
pentru configurarea separat˘a a vitezei la fiecare motor, celelalte butoane au aceeas , i semnificat , ie.
Blocul Move Tank este folosit atunci cˆand vrem s˘a schimb˘am direct , ia de deplasare (de exemplu
o ˆıntoarcere).
Fig. 6: Blocul Sound
ˆ
In grupul de blocuri Action mai apar blocurile Sound pentru sunet (Figura 6) s , i Display pentru
afis , area datelor pe ecranul c˘ar˘amizii (Figura 7). Blocul Sound permite alegerea fis , ierului ce
cont , ine sunetul dorit. Mindstorm Education EV3 cont , ine o bibliotec˘a cu fis , iere sunet, acestea
fiind grupate pe tipuri de sunete (mecanice, animale, culori, numere, etc.).
Fig. 7: Blocul Display