Page 72 - MATINF Nr. 1
P. 72

72                                                                                  D.A. Popescu












                                      Fig. 4: Lansarea ˆın execut , ie a unui program

            Din acest exemplu se observ˘a c˘a programul este ca o schem˘a logic˘a, cu specificarea faptului c˘a
            blocurile sunt specializate pe o anumit˘a operat , ie s , i conectate ˆıntre ele.
            Pentru programele pe care le vom scrie avem nevoie de dou˘a blocuri motor din Grupul Action.












                                     Fig. 5: Blocurile Move Steering s , i Move Tank

            Blocurile Move Steering s , i Move Tank sunt folosite pentru cele dou˘a motoare (ˆın Figura 5
            motoarele sunt conectate la porturile B s , i C). Primul buton din fiecare bloc permite setarea
            unit˘at , ii de m˘asurare a deplas˘arii: secunde, grade, num˘ar de rotat , ii (On for Rotations - pe care
            o vom utiliza ˆın continuare). Pentru oprirea motoarelor se foloses , te Off, iar pentru funct , ionarea
            f˘ar˘a oprire On. La blocul Move Steering celelalte butoane sunt pentru configurarea direct , iei,
            vitezei s , i num˘arului de rotat , ii la ambele motoare. La blocul Move Tank apar dou˘a butoane
            pentru configurarea separat˘a a vitezei la fiecare motor, celelalte butoane au aceeas , i semnificat , ie.
            Blocul Move Tank este folosit atunci cˆand vrem s˘a schimb˘am direct , ia de deplasare (de exemplu
            o ˆıntoarcere).












                                                  Fig. 6: Blocul Sound

            ˆ
            In grupul de blocuri Action mai apar blocurile Sound pentru sunet (Figura 6) s , i Display pentru
            afis , area datelor pe ecranul c˘ar˘amizii (Figura 7). Blocul Sound permite alegerea fis , ierului ce
            cont , ine sunetul dorit. Mindstorm Education EV3 cont , ine o bibliotec˘a cu fis , iere sunet, acestea
            fiind grupate pe tipuri de sunete (mecanice, animale, culori, numere, etc.).















                                                 Fig. 7: Blocul Display
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77