Page 87 - MATINF Nr. 7
P. 87

˘
            PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE                                                         87


                    a) 12*1#6*3#2*1#4*2#2*1#2*6#                    c) 12*6*2*1#3#4*2*1#2#2*1#6#
                    b) 1262134212216***##**##*##                    d) 12*6*2*4*2*2*1#3#1#2#1#6#

               4. Se consider˘a un graf neorientat conex cu n muchii. Care este num˘arul maxim de noduri
                  pe care le poate avea graful?                                                        (4p.)
                    a) n/2                  b) n − 1                c) n + 1                d) 2n

               5. S¸tiind c˘a X este un tablou bidimensional cu n linii ¸si m coloane (numerotate de la 1 la n,
                  respectiv de la 1 la m) ¸si elemente de tip ˆıntreg, s˘a se precizeze care vor fi valorile afis , ate
                  ˆın urma execut˘arii urm˘atoarei secvent , e de instruct , iuni C/C++, dac˘a n = 4, m = 5 s , i
                                                 
                       …
                           7    3 −1      6 −4
                           1 −4      5 −2      8
                  X =                               ?                                                  (4p.)
                           4 −6      1 −3 −7
                           9    4 −2      0    8
                  for (i=n; i >=1; i--)
                       for (j=m; j >=1; j--)
                              if (i == n || i == 1) s1 = s1 + X[i][j];
                              else if (j == 1 || j == m) s2 = s2 + X[i][j];
                  cout <<s1 <<’       ’<<s2;
                    a) 30 26                b) 30 6                 c) 15 26                d) 15 6

                 SUBIECTUL al II-lea (40 de puncte)

                Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.

               1. Se consider˘a algoritmul urm˘ator, scris ˆın pseudocod.

                  citeste a, b (numere intregi)                     a) Scriet¸i ce valori vor fi afi¸sate, dac˘a se
                    |daca a < 0 atunci                                 citesc pe rˆand valorile 6 s , i 2.  (6p.)
                    |         a ← - a                               b) Precizat¸i toate perechile de numere ce
                    |         b ← - b                                  pot fi citite pentru a s , i b, astfel ˆıncˆat
                    |_
                     c ← 0                                             valoarea afis , at˘a s˘a fie 10.  (6p.)
                    |cat timp a > 0 executa                         c) Scriet¸i ˆın pseudocod un algoritm echi-
                    |         c ← c + b                                valent cu cel dat care s˘a nu utilizeze
                    |         a ← a - 1                                structuri repetitive.           (6p.)
                    |_                                             d) Scriet¸i programul C/C++ cores-
                  scrie c
                                                                       punz˘ator algoritmului dat.    (10p.)
               2. Fie declararea de mai jos.
                  struct ora
                              { int h, m, s; } x, y;

                  S˘a se scrie o secvent , ˘a de program C/C++ care cites , te valorile variabilelor x s , i y s , i afis , eaz˘a
                  care dintre ele reprezint˘a o or˘a mai tˆarzie.                                     (6p.)
               3. Fie un arbore dat prin urm˘atorul vectori de tat , i (7, 1, 7, 1, 3, 1, 0, 6, 5). Precizat , i nodurile
                  cu cei mai mult , i ascendent , i, precum s , i lungimea maxim˘a a unui lant , elementar ˆın arbore.
                  (6p.)

                SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)

                Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.

               1. Scriet¸i un program ˆın C/C++ care cite¸ste un text de maxim 50 de caractere litere mici
                  ale alfabetului englez ¸si determin˘a ¸si afi¸seaz˘a pe ecran s , irul obt , inut ˆın urma inser˘arii ˆın
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92