Page 92 - MATINF Nr. 7
P. 92

˘
            92                                           PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE


                                                        Testul 3



                                                                                           Anca-Elena Ilie  4


                 Limbajul C/C++

                Filier˘a teoretic˘a, profil real, specializare matematic˘a-informatic˘a / matematic˘a-informatic˘a
            intensiv informatic˘a, Filier˘a vocat , ional˘a, profil militar, specializare matematic˘a-informatic˘a

            ◦ Toate subiectele sunt obligatorii. Se acord˘a 10 puncte din oficiu.
            ◦ Timpul de lucru efectiv este de 3 ore.
            ◦ Identificatorii utilizat , i ˆın rezolv˘ari trebuie s˘a respecte preciz˘arile din enunt , (bold), iar ˆın
            lipsa unor preciz˘ari explicite, notat , iile trebuie s˘a corespund˘a cu semnificat , iile asociate acestora
            (eventual ˆın form˘a prescurtat˘a). Datele de intrare se consider˘a corecte, validarea lor nefiind
            necesar˘a.
              ˆ
            ◦ In grafurile din cerint , e oricare arc/muchie are extremit˘at , i distincte s , i oricare dou˘a arce/muchii
            difer˘a prin cel put , in una dintre extremit˘at , i.

                SUBIECTUL I (20 de puncte)

                Pentru fiecare dintre itemii de la 1 la 5, scriet¸i pe foaia de examen litera cores-
            punz˘atoare r˘aspunsului corect.
                  ˆ
               1. In ce interval poate lua valori variabila ˆıntreag˘a x pentru ca expresia !(x+2021<0 ||
                  x-2021>=0) s˘a fie adev˘arat˘a?                                                      (4p.)

                    a) [-2021, 2021]                                c) [-2021,2021)
                    b) (-2021, 2021]                                d) (-2021,2021)

               2. Utilizˆand metoda backtracking se genereaz˘a toate posibilit˘at , ile de a forma select , ii de cˆate
                  patru jocuri de mas˘a din mult , imea ,,Remi”, ,,Catan”, ,,Uno”, ,,Saboteur”, ,,Alias”, astfel
                  ˆıncˆat pe oricare dou˘a pozit , ii al˘aturate s˘a nu se afle dou˘a jocuri din submult , imea ,,Remi”,
                  ,,Uno”, ,,Alias”. Oricare dou˘a select , ii difer˘a prin ordinea jocurilor. Primele cinci select , ii
                  generate sunt ˆın aceast˘a ordine: ,,Remi”, ,,Catan”, ,,Uno”, ,,Saboteur”, ,,Remi”, ,,Catan”,
                  ,,Saboteur”, ,,Uno”, ,,Remi”, ,,Catan”, ,,Saboteur”, ,,Alias”, ,,Remi”, ,,Catan”, ,,Alias”,
                  ,,Saboteur”. Ultima select , ie este:                                                (4p.)
                    a) ,,Alias”, ,,Saboteur”, ,,Uno”, ,,Catan”
                    b) ,,Alias”, ,,Saboteur”, ,,Uno”, ,,Remi”
                    c) ,,Alias”, ,,Saboteur”, ,,Catan”, ,,Remi”
                    d) ,,Alias”, ,,Uno”, ,,Catan”, ,,Remi”
               3. Subprogramul f este definit al˘aturat.           void f (int x)
                  Indicat , i ce se afis , eaz˘a ˆın urma apelului  {
                  de mai jos.                          (4p.)      if(x<8)
                                                                        {cout <<x;
                  f(4);                                                 f(x+1);
                                                                        cout <<x+1;}
                    a) 4 5 6 7 8 5 6 7
                                                                  }
                    b) 4 5 6 7 7 6 5 8
                    c) 4 5 6 7 8 7 6 5
                    d) 5 6 7 8 9 6 5 7

                4
                 Student, Universitatea din Pites , ti, domeniul de licent , ˘a Informatic˘a, anca.ilie29@gmail.com
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97