Page 86 - MATINF Nr. 7
P. 86

˘
            86                                           PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE


                                                                     ˘
            PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU
            EXAMENE




            Teste pentru examenul de Bacalaureat, specializarea
            Matematic˘a-Informatic˘a


                                                        Testul 1


                                                                                           1
                                                                           Nicoleta Voica , Adrian Voica    2


                 Limbajul C/C++

                Filier˘a teoretic˘a, profil real, specializare matematic˘a-informatic˘a / matematic˘a-informatic˘a
            intensiv informatic˘a, Filier˘a vocat , ional˘a, profil militar, specializare matematic˘a-informatic˘a

            ◦ Toate subiectele sunt obligatorii. Se acord˘a 10 puncte din oficiu.
            ◦ Timpul de lucru efectiv este de 3 ore.
            ◦ Identificatorii utilizat , i ˆın rezolv˘ari trebuie s˘a respecte preciz˘arile din enunt , (bold), iar ˆın
            lipsa unor preciz˘ari explicite, notat , iile trebuie s˘a corespund˘a cu semnificat , iile asociate acestora
            (eventual ˆın form˘a prescurtat˘a). Datele de intrare se consider˘a corecte, validarea lor nefiind
            necesar˘a.
              ˆ
            ◦ In grafurile din cerint , e oricare arc/muchie are extremit˘at , i distincte s , i oricare dou˘a arce/muchii
            difer˘a prin cel put , in una dintre extremit˘at , i.


                SUBIECTUL I (20 de puncte)
                Pentru fiecare dintre itemii de la 1 la 5, scriet¸i pe foaia de examen litera cores-
            punz˘atoare r˘aspunsului corect.

               1. Care este valoarea urm˘atoarei expresii C/C++? (200/5/2+3-75)/2+25/3*2              (4p.)
                    a) -10                  b) -9.333333            c) -22                  d) -21.844444
               2. Utilizˆand metoda backtracking pentru a genera submult , imile mult , imii {1, 9, 7, 2, 6} un elev
                  dores , te s˘a s , tie cˆate submult , imi care obligatoriu cont , in elementul 9 s , i nu cont , in elementul
                  1 se pot genera.                                                                    (4p.)
                    a) 7                    b) 16                   c) 6                    d) 8
               3. Fie urm˘atorul subprogram recursiv:
                  void bac (int n)
                              { cout <<2*n<<’*’;
                                      for(int i=n/2; i>0; i--) bac(i);
                                      cout <<n<< ’#’;
                              }

                  Ce va afi¸sa subprogramul ˆın urma apelului bac(6)?                                  (4p.)






                1
                 Profesor, Colegiul Nat , ional ,,Ion C. Br˘atianu”, Pites , ti, nvoica71@yahoo.fr
                2
                 Profesor, Liceul Teoretic Ion Barbu”, Pites , ti, avoica71@yahoo.com
                                       ”
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91