Page 35 - MATINF Nr. 6
P. 35
Senzorul ultrasonic pentru Minstorms EV3 35
Problema 4. Deplasat , i repetat un robot astfel ˆıncˆat, atunci cˆand apare la o distant , ˘a mai mic˘a
decˆat 20 cm un obiect s˘a se opreasc˘a pentru 5 secunde s , i apoi s˘a continue deplasarea. Toat˘a
deplasarea va dura 60 secunde.
Rezolvare. Rezolvarea este prezentat˘a ˆın figura 6.
Fig. 6: Succesiunea de blocuri Minstorms EV3 pentru rezolvarea problemei 4
Probleme propuse
Pentru fiecare din problemele urm˘atoare scriet , i cˆate un proiect folosind mediul interactiv de
programare Mindstorm Evolution EV3.
1. Se d˘a un robot cu sensor de culoare s , i sensor ultrasonic. Se cere s˘a se deplaseze pentru 30
secunde ˆın linie dreapt˘a robotul, dac˘a culoarea detectat˘a este ros , u s , i de senzorul ultrasonic
se afl˘a un obiect la distant , a < 20 cm. Viteza de deplasare va fi de 30 rotat , ii.
2. Se d˘a un robot cu un sensor tactil, un sensor ultrasonic s , i dou˘a motoare la porturile B s , i
C. Cˆand este ap˘asat sezorul tactil va porni pentru 20 secunde motorul de la portul B, iar
dac˘a la o distant , ˘a mai mic˘a decat 20 cm de senzorul ultrasonic se afl˘a un obiect se va
porni pentru 20 secunde motorul de la portul C.
3. Se d˘a o caramid˘a inteligent˘a, un sezor ultrasonic s , i un motor mediu. Pornit , i pe o perioad˘a
de 30 secunde cu viteza de 30 rotat , ii motorul mediu, dac˘a de sezorul ultrasonic s-a apropiat
la o distant , ˘a mai mic˘a strict decˆat 20 cm un obiect.
4. Afis , at , i pe ecanul c˘aramizii inteligente mesajul ,,Obiect aproape!”, dac˘a de sonzorul
ultrasonic s-a apropiat un obiect la o distant , ˘a mai mic˘a decˆat 20 cm.
Bibliografie
[1] D.A. Popescu, Programarea robot , ilor LEGO folosind mediul Mindstorms EV3, MATINF, nr.
1, 2018.
[2] D.A. Popescu, Programarea robot , ilor Lego folosind structura alternativ˘a ˆın mediul grafic
interactiv Mindstorms Education EV3, MATINF, nr. 2, 2018.