Page 35 - MATINF Nr. 6
P. 35

Senzorul ultrasonic pentru Minstorms EV3                                                       35



            Problema 4. Deplasat , i repetat un robot astfel ˆıncˆat, atunci cˆand apare la o distant , ˘a mai mic˘a
            decˆat 20 cm un obiect s˘a se opreasc˘a pentru 5 secunde s , i apoi s˘a continue deplasarea. Toat˘a
            deplasarea va dura 60 secunde.


            Rezolvare. Rezolvarea este prezentat˘a ˆın figura 6.


























                     Fig. 6: Succesiunea de blocuri Minstorms EV3 pentru rezolvarea problemei 4



            Probleme propuse


            Pentru fiecare din problemele urm˘atoare scriet , i cˆate un proiect folosind mediul interactiv de
            programare Mindstorm Evolution EV3.

               1. Se d˘a un robot cu sensor de culoare s , i sensor ultrasonic. Se cere s˘a se deplaseze pentru 30
                  secunde ˆın linie dreapt˘a robotul, dac˘a culoarea detectat˘a este ros , u s , i de senzorul ultrasonic
                  se afl˘a un obiect la distant , a < 20 cm. Viteza de deplasare va fi de 30 rotat , ii.
               2. Se d˘a un robot cu un sensor tactil, un sensor ultrasonic s , i dou˘a motoare la porturile B s , i
                  C. Cˆand este ap˘asat sezorul tactil va porni pentru 20 secunde motorul de la portul B, iar
                  dac˘a la o distant , ˘a mai mic˘a decat 20 cm de senzorul ultrasonic se afl˘a un obiect se va
                  porni pentru 20 secunde motorul de la portul C.
               3. Se d˘a o caramid˘a inteligent˘a, un sezor ultrasonic s , i un motor mediu. Pornit , i pe o perioad˘a
                  de 30 secunde cu viteza de 30 rotat , ii motorul mediu, dac˘a de sezorul ultrasonic s-a apropiat
                  la o distant , ˘a mai mic˘a strict decˆat 20 cm un obiect.
               4. Afis , at , i pe ecanul c˘aramizii inteligente mesajul ,,Obiect aproape!”, dac˘a de sonzorul
                  ultrasonic s-a apropiat un obiect la o distant , ˘a mai mic˘a decˆat 20 cm.



            Bibliografie



            [1] D.A. Popescu, Programarea robot , ilor LEGO folosind mediul Mindstorms EV3, MATINF, nr.
                1, 2018.


            [2] D.A. Popescu, Programarea robot , ilor Lego folosind structura alternativ˘a ˆın mediul grafic
                interactiv Mindstorms Education EV3, MATINF, nr. 2, 2018.
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40