Page 90 - MATINF Nr. 11-12
P. 90
˘
90 PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE
a
a
a
Dac˘ d este o variabil˘ de tip float, care este expresia ce poate fi utilizat˘ pentru a avea ˆın
d lungimea segmentului? (6p.)
3. Se consider˘a secvent , a de instruct , iuni din char x[100] = "Admitere InfoCUPIT ";
dreapta. Ce se va afis , a pe ecran? (6p.) int i;
for(i=0;i<strlen(x);i++)
if(!(x[i]>='A'&&x[i]<='Z ')){
strcpy(x+i,x+i+1);
i--;
}
cout <<x;
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.
1. Subprogramul NrPrim are trei parametri, n, a s , i b, prin care primes , te dou˘a numere
a
naturale a < b si returneaz˘ ˆın n suma dintre cel mai mic s , i cel mai mare num˘ar prim din
a
[a, b]. Dac˘ ˆın [a, b] nu exist˘a numere prime, atunci se va returna 0. (10p.)
Exemplu: dac˘a a=12, b=25 atunci subprogramul returneaz˘a valoarea n=36 (13+23 = 36).
a
a
2. Se d˘ de la tastatur˘ n num˘ar natural din intervalul [1, 100]. Se cere s˘ se construiasc˘ ˆın
a
a
memorie un tablou p˘atratic cu dimensiunea n ˆın care:
- elementele diagonalei principale s , i secundar˘a sunt egale cu caracterul *;
- elementele triunghiului de sus s , i jos delimitate de diagonale sunt egale cu caracterul @;
- elementele triunghiului din stˆanga s , i din dreapta delimitate de diagonale sunt egale cu
caracterul %.
a
Dup˘ construirea tabloului se va afis , a pe ecran ca ˆın exemplul urm˘ator. (10p.)
Exemplu: pentru n = 5 se va afis , a:
*@@@*
%*@*%
%%*%%
%*@*%
*@@@*
ˆ
3. In fis , ierul bac.txt se afl˘a pe o linie separate prin cˆate un spat , iu cel mult 1000000 de
numere cu maxim 9 cifre fiecare. Se cere s˘a se determine pentru fiecare cifr˘a impar˘a ˆın
cˆate numere din fis , ier se g˘ases , te. Se va scrie un algoritm eficient din punct de vedere al
memoriei s , i al timpului de execut , ie.
a
Exemplu: dac˘ fis , ierul bac.txt cont , ine numerele 109 11134 30133 41 5 se va afis , a pe
ecran: 1-4ori 3-2ori 5-1ori 7-0ori 9-1ori.
a) Descriet , i ˆın limbaj natural algoritmul proiectat, justificˆand eficient , a acestuia. (2p.)
b) Scriet , i programul C/C++ corespunz˘ator algoritmului proiectat. (8p.)