Page 89 - MATINF Nr. 11-12
P. 89

˘
            PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE                                                         89


                    a) -3,-2,-1,0,1,2,3                             c) 0,1,2,3
                    b) -4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4                        d) -3,-2,-1,0


               2. Se consider˘a funct , ia al˘aturat˘a. Care este  int suma(int x){
                  valoarea expresiei ex(12335698)?     (4p.)      if(x != 0)
                                                                    if(x%10%3 == 0)
                    a) 37                                              return suma(x/10) + x%10;
                    b) 20                                                else
                                                                       return suma(x/10);
                    c) 21
                                                                  return 0;
                    d) 4
                                                                  }

               3. Utilizˆand metoda backtracking se genereaz˘a permut˘arile mult , imii {d,i,n,a,m,o}ˆın ordine
                  lexicografic˘ astfelˆıncˆat pe prima s , i ultima pozit , ie se afl˘ o vocal˘a. Cˆate astfel de permut˘ari
                             a
                                                                         a
                  se vor genera?                                                                      (4p.)
                    a) 720                  b) 24                   c) 4                    d) 144
               4. Se consider˘a un arbore cu 10 noduri prin vectorul de tat , i t = (6,5,8,9,8,9,9,0,5,3). Care
                  este lungimea maxim˘a a unui lant , ˆın acest arbore?                               (4p.)
                    a) 6                    b) 5                    c) 7                    d) 4

               5. Se d˘a un graf neorientat cu 7 noduri s , i muchiile [1,7], [5,2], [1,3], [5,6], [6,2], [5,1], [5,4].
                  Se cere s˘a se determine num˘arul minim de muchii ce pot fi ad˘augate pentru ca graful s˘a
                  devin˘ eulerian.                                                                    (4p.)
                        a
                    a) 0                    b) 1                    c) 2                    d) 3

             SUBIECTUL al II-lea (40 de puncte)

                Scriet , i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint , ele urm˘atoare.
               1. Algoritmul al˘aturat este reprezentatˆın pse-   citeste a (numar natural nenul)
                  udocod. S-a notat cu a%b restul ˆımp˘art , irii  Nr <- 0; s <- 0
                                                                    pentru i =a, 2*a executa
                  num˘arului natural a la num˘arul natural ne-    | x <- i; p <- 1
                  nul b s , i cu [c] parteaˆıntreag˘ a num˘arului  |cat timp x > 0      executa
                                               a
                  real c.                                         || p <- p * (x % 10)
                                                                  || x <- [x/10]
                    a) Scriet , i ce se afis , eaz˘a dac˘a se cites , te  ||_
                       valoarea 7.                     (6p.)      | s <- s + p;
                    b) Dac˘a ˆın algoritm se ˆınlocuies , te atri-  |_
                       buirea p <- p * (x % 10) cu p <-           scrie s
                       p + x % 10, pentru a = 7 ce se va
                       afis , a?                        (6p.)

                    c) Scriet , i programul C/C++ corespunz˘ator algoritmului dat.                    (10p.)
                    d) Scriet , i ˆın pseudocod un algoritm echivalent cu cel dat, ˆınlocuind adecvat prima
                                                         a
                                a
                       structur˘ repetitiv˘ cu o structur˘ de tip pentru...execut˘ a.                  (6p.)
                                          a
               2. Se consider˘a variabila S ce memoreaz˘a         struct punct{
                  datele pentru un segment, definite cu              int x, y;} ;
                  ajutorul structurii punct s , i segment din     struct segment{
                  dreapta.                                        punct A,B;}S;
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94