Page 7 - MATINF Nr. 1
P. 7

Prezentarea Departamentului Matematic˘a-Informatic˘a                                            7



                  tului, ˆın activitatea de cercetare s , tiint , ific˘a s , i de publicare, prin prezentarea rezultatelor
                  cercet˘arii s , i a experient , ei s , tiint , ifice acumulate prin participarea la conferint , e nat , ionale s , i
                  internat , ionale de specialitate.

                ˆ
                In acest context, programele de studii universitare din domeniile Matematic˘a s , i Informatic˘a
            contribuie la ˆındeplinirea misiunii facult˘at , ii s , i aduce elemente de specificitate s , i oportunitate,
            dup˘a cum rezult˘a din obiectivele generale s , i din obiectivele specifice ale fiec˘arui program de
            studiu.

                Obiectivele generale al programelor de studii universitare se pot sintetiza astfel:

               1. asigurarea unei preg˘atiri de ˆınalt nivel a student , ilor ˆın domeniile matematic˘a s , i informatic˘a,
                  astfel ˆıncˆat aces , tia s˘a poat˘a ocupa un loc de munc˘a ˆın ˆınv˘at , ˘amˆant (profesor de matematic˘a,
                  informatic˘a sau tehnologia informat , iei), ˆın mediul socio-economic (analist programator,
                  administrator de ret , ele, proiectant sisteme informatice, statistician etc.) sau s˘a fie capabili
                  a continua studiile ˆın cadrul masteratelor din universitatea noastr˘a sau din alte universit˘at , i
                  (din t , ar˘a sau din str˘ain˘atate);
               2. formarea de specialis , ti cu ˆınalt˘a calificare, cu competent , e bine definite ˆın domeniul
                  tehnologiilor informat , ionale s , i al sistemelor informatice, pentru mediul de afaceri, ˆın toate
                  tipurile de activit˘at , i economico-sociale, la un nivel compatibil cu cel din UE, cˆat s , i cadre
                  necesare ˆınv˘at , ˘amˆantului;
               3. adaptarea ofertei educat , ionale la evolut , ia structural˘a a mediului economic romˆanesc;
               4. integrarea ˆın ret , ele universitare nat , ionale s , i internat , ionale pe criterii de performant , ˘a s , i
                  complementaritate;
               5. sust , inerea accesului absolvent , ilor la oportunit˘at , ile existente pe piat , a muncii nat , ionale s , i
                  europene;
               6. prestarea de activit˘at , i specifice solicitate de beneficiari ˆın condit , ii comerciale competitive.


                La nivelul Departamentului Matematic˘a-Informatic˘a funct , ioneaz˘a Centrul de Cercetare
            ,,Modele de calcul si metodologii de programare” (MCMP). Planul de cercetare al
            Centrului de Cercetare include o serie de obiective s , i de activit˘at , i, structurate pe direct , ii de
            cercetare, teme de cercetare s , i colective de cadre didactice.

                Obiectivele principale ale planului de cercetare vizeaz˘a ˆımbun˘at˘at , irea calit˘at , ii activit˘at , ii ˆın
            cercetare prin:

                - eficientizarea activit˘at , ii de cercetare s , tiint , ific˘a a cadrelor didactice din Departamentul
            Matematic˘a-Informatic˘a, prin orientarea activit˘at , ilor specifice pe direct , iile prioritare stabilite la
            nivel nat , ional;

                - realizarea unor programe de cercetare cu implicat , ii directe asupra moderniz˘arii s , i eficien-
            tiz˘arii bazei materiale a facult˘at , ii, prin participarea la competit , iile de proiecte de cercetare
            nat , ionale s , i internat , ionale;
                - implicarea unui num˘ar tot mai mare de student , i, masteranzi s , i doctoranzi ˆın activitatea de
            cercetare;

                - identificarea s , i realizarea unor noi colabor˘ari cu firme software sau alt , i parteneri din mediul
            socio-economic ˆın vederea valorific˘arii potent , ialului de cercetare;

                - realizarea unor colective de cercetare interdisciplinar˘a, ˆın colaborare cu alte institut , ii de pe
            plan nat , ional s , i internat , ional.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12