Page 43 - MATINF Nr. 8
P. 43
˘
RUBRICA DE ROBOTICA
a
Elemente de interfat˘ specifice mediului grafic interactiv
,
Scratch
Doru Anastasiu Popescu 1
Mediile grafice interactive permit rezolvarea unor categorii de probleme folosind algoritmi.
Instruct , iunile, expresiile s , i operatorii sunt definite prin blocuri reprezentate prin figuri geome-
a
trice, care permit configur˘ari specifice. Dou˘ dintre cele mai populare medii grafice interactive
sunt: Scratch – pentru derularea unor activit˘at , i reprezentate grafic s , i Mindstorms Education
EV3 – pentru programarea robot , ilor Lego. Ambele medii grafice se pot instala gratuit s , i
folosesc not , iunea de proiect. Un proiect cont , ine toate fis , ierele necesare rezolv˘arii unei pro-
bleme cu un algoritm. Secvent , a de instruct , iuni ce formeaz˘a un algoritm se numes , te script
ˆ
ˆın mediul grafic Scratch, iar ˆın Mindstorms Education EV3 program. In continuare vom
prezenta mediul grafic Stratch 2.0. Instalarea mediului este foarte simpl˘a, folosind site-ul
https://scratch.mit.edu/scratch2download/.
Figura 1. Kit-ul de instalare Scratch 2
Lansarea ˆın execut , ie a mediului conduce la fereastra din figura 2.
Figura 2. Interfat , a mediului grafic interactiv Scratch
1
Conf. univ. dr., Universitatea din Pites , ti, dopopan@yahoo.com
43