Page 43 - MATINF Nr. 8
P. 43

˘
            RUBRICA DE ROBOTICA








                                               a
            Elemente de interfat˘ specifice mediului grafic interactiv
                                              ,
            Scratch



            Doru Anastasiu Popescu         1



                Mediile grafice interactive permit rezolvarea unor categorii de probleme folosind algoritmi.
            Instruct , iunile, expresiile s , i operatorii sunt definite prin blocuri reprezentate prin figuri geome-
                                                         a
            trice, care permit configur˘ari specifice. Dou˘ dintre cele mai populare medii grafice interactive
            sunt: Scratch – pentru derularea unor activit˘at , i reprezentate grafic s , i Mindstorms Education
            EV3 – pentru programarea robot , ilor Lego. Ambele medii grafice se pot instala gratuit s , i
            folosesc not , iunea de proiect. Un proiect cont , ine toate fis , ierele necesare rezolv˘arii unei pro-
            bleme cu un algoritm. Secvent , a de instruct , iuni ce formeaz˘a un algoritm se numes , te script
                                                                                         ˆ
            ˆın mediul grafic Scratch, iar ˆın Mindstorms Education EV3 program. In continuare vom
            prezenta mediul grafic Stratch 2.0. Instalarea mediului este foarte simpl˘a, folosind site-ul
            https://scratch.mit.edu/scratch2download/.


















                                         Figura 1. Kit-ul de instalare Scratch 2

            Lansarea ˆın execut , ie a mediului conduce la fereastra din figura 2.


















                                 Figura 2. Interfat , a mediului grafic interactiv Scratch

               1
                Conf. univ. dr., Universitatea din Pites , ti, dopopan@yahoo.com

                                                           43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48