Page 93 - MATINF Nr. 7
P. 93

˘
            PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE                                                         93


               4. Un arbore cu 11 noduri numerotate de la 1 la 10 este reprezentat prin vectorul de ”tat , i”
                  (7, 5, 7, 8, 3, 10, 11, 1, 3, 7). Indicat , i num˘arul de frunze ale arborelui:     (4p.)
                    a) 4                                            c) 6
                    b) 5                                            d) 3

               5. Un graf neorientat are 6 noduri, numerotate de la 1 la 6 s , i muchiile [1, 2], [1, 3], [1, 4], [2,
                  3], [3, 4], [4, 5],[3, 6]. Care este ordinea nodurilor vizitate dac˘a se pleac˘a din nodul 1 s , i se
                  parcuge ˆın l˘at , ime graful dat?                                                   (4p.)
                    a) 1, 2, 3, 4, 6, 5                             c) 1, 2, 3, 6, 5, 4
                    b) 1, 3, 2, 4, 5, 6                             d) 1, 3, 2, 4, 5, 6

                 SUBIECTUL al II-lea (40 de puncte)

                Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.
               1. 1. Algoritmul al˘aturat este reprezentat          a) Scriet , i ce afis , eaz˘a dac˘a se citesc, ˆın
                  ˆın pseudocod. S-a notat cu a%b restul               aceast˘a ordine, valorile 347852 s , i 7.
                  ˆımp˘art , irii num˘arului natural a la num˘arul     (6p.)
                  natural nenul b s , i cu [c] partea ˆıntreag˘a    b) Scriet , i dou˘a perechi numere, primul
                  a num˘arului real c.                                 num˘ar din intervalul (100, 1000), care
                                                                       pot fi citite, astfel ˆıncˆat, ˆın urma exe-
                  citeste n,k (numere naturale)
                                                                       cut˘arii algoritmului, pentru fiecare
                  cat timp n>0 executa
                                                                       dintre acestea, s˘a afis , eze valoarea 1.
                  |    c<-n%10
                                                                       (6p.)
                  | | daca k%2=1 atunci
                                                                    c) Scriet¸i programul C/C++ cores-
                  | | |         daca c%2=0 atunci
                                                                       punz˘ator algoritmului dat.    (10p.)
                  | | |_            p<-p+p*(c+1)
                                                                    d) Scriet , i ˆın pseudocod un algoritm echi-
                  | |___
                                                                       valent cu cel dat, ˆınlocuind adecvat
                  |        n<-[n/10]
                                                                       structura cat timp ...       executa
                  |_____k <- k-1
                                                                       cu o structur˘a repetitiv˘a de alt tip.
                  scrie p
                                                                       (6p.)
               2. Variabila d memoreaz˘a date despre un film: numele, data aparit , iei. S , tiind c˘a expresiile
                  C/C++ de mai jos au ca valori un s , ir de caractere reprezentˆand numele filmului, respectiv
                  trei numere natural, reprezentˆand data (ziua, luna, anul) aparit , iei, scriet , i definit , ia unei
                  structuri cu eticheta film care permite memorarea datelor precizate pentru un film s , i
                  declarat , i corespunz˘ator variabila d.                                             (6p.)

                  d.nume d.data.zi d.data.luna d.data.an
               3. Variabila s memoreaz˘a un s , ir de cel mult 30 de caractere (litere mari s , i mici ale alfabetului
                  englez). Declarat , i eventuale alte variabile necesare s , i scriet , i o secvent , ˘a de instruct , iuni ˆın
                  urma execut˘arii c˘areia s˘a se modifice s , irul astfel ˆıncat, literele mari s˘a fie transformate ˆın
                  litere mici, respectiv cele mici s˘a fie transformate ˆın litere mari.                (6p.)
                  Exemplu: dac˘a se citeste textul biBlIOtecA se afis , eaz˘a pe ecran BIbLioTECa.

                SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)

                Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.

               1. Subprogramul modificare primes , te ca parametrii un num˘ar natural n ∈ [1, 15] s , i un
                  tablou unidimensional v cu n elemente din intervalul [−100, 100]. Subprogramul transform˘a
                  ˆın memorie tabloul unidimensional, ad˘augˆand dup˘a fiecare num˘ar par jum˘atatea sa s , i
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98