Page 93 - MATINF Nr. 7
P. 93
˘
PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE 93
4. Un arbore cu 11 noduri numerotate de la 1 la 10 este reprezentat prin vectorul de ”tat , i”
(7, 5, 7, 8, 3, 10, 11, 1, 3, 7). Indicat , i num˘arul de frunze ale arborelui: (4p.)
a) 4 c) 6
b) 5 d) 3
5. Un graf neorientat are 6 noduri, numerotate de la 1 la 6 s , i muchiile [1, 2], [1, 3], [1, 4], [2,
3], [3, 4], [4, 5],[3, 6]. Care este ordinea nodurilor vizitate dac˘a se pleac˘a din nodul 1 s , i se
parcuge ˆın l˘at , ime graful dat? (4p.)
a) 1, 2, 3, 4, 6, 5 c) 1, 2, 3, 6, 5, 4
b) 1, 3, 2, 4, 5, 6 d) 1, 3, 2, 4, 5, 6
SUBIECTUL al II-lea (40 de puncte)
Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.
1. 1. Algoritmul al˘aturat este reprezentat a) Scriet , i ce afis , eaz˘a dac˘a se citesc, ˆın
ˆın pseudocod. S-a notat cu a%b restul aceast˘a ordine, valorile 347852 s , i 7.
ˆımp˘art , irii num˘arului natural a la num˘arul (6p.)
natural nenul b s , i cu [c] partea ˆıntreag˘a b) Scriet , i dou˘a perechi numere, primul
a num˘arului real c. num˘ar din intervalul (100, 1000), care
pot fi citite, astfel ˆıncˆat, ˆın urma exe-
citeste n,k (numere naturale)
cut˘arii algoritmului, pentru fiecare
cat timp n>0 executa
dintre acestea, s˘a afis , eze valoarea 1.
| c<-n%10
(6p.)
| | daca k%2=1 atunci
c) Scriet¸i programul C/C++ cores-
| | | daca c%2=0 atunci
punz˘ator algoritmului dat. (10p.)
| | |_ p<-p+p*(c+1)
d) Scriet , i ˆın pseudocod un algoritm echi-
| |___
valent cu cel dat, ˆınlocuind adecvat
| n<-[n/10]
structura cat timp ... executa
|_____k <- k-1
cu o structur˘a repetitiv˘a de alt tip.
scrie p
(6p.)
2. Variabila d memoreaz˘a date despre un film: numele, data aparit , iei. S , tiind c˘a expresiile
C/C++ de mai jos au ca valori un s , ir de caractere reprezentˆand numele filmului, respectiv
trei numere natural, reprezentˆand data (ziua, luna, anul) aparit , iei, scriet , i definit , ia unei
structuri cu eticheta film care permite memorarea datelor precizate pentru un film s , i
declarat , i corespunz˘ator variabila d. (6p.)
d.nume d.data.zi d.data.luna d.data.an
3. Variabila s memoreaz˘a un s , ir de cel mult 30 de caractere (litere mari s , i mici ale alfabetului
englez). Declarat , i eventuale alte variabile necesare s , i scriet , i o secvent , ˘a de instruct , iuni ˆın
urma execut˘arii c˘areia s˘a se modifice s , irul astfel ˆıncat, literele mari s˘a fie transformate ˆın
litere mici, respectiv cele mici s˘a fie transformate ˆın litere mari. (6p.)
Exemplu: dac˘a se citeste textul biBlIOtecA se afis , eaz˘a pe ecran BIbLioTECa.
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.
1. Subprogramul modificare primes , te ca parametrii un num˘ar natural n ∈ [1, 15] s , i un
tablou unidimensional v cu n elemente din intervalul [−100, 100]. Subprogramul transform˘a
ˆın memorie tabloul unidimensional, ad˘augˆand dup˘a fiecare num˘ar par jum˘atatea sa s , i