Page 76 - MATINF Nr. 4
P. 76

˘
            76                                           PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE


                    a) 45                   b) 90                   c) 91                   d) 92

               5. Care este num˘arul de frunze ale arborelui cu vectorul de tat , i t = (8, 0, 2, 3, 8, 3, 2, 3):
                  (4p.)
                    a) 5                    b) 4                    c) 3                    d) 6

                SUBIECTUL al II-lea (40 de puncte)

                Scriet , i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare dintre cerint , ele urm˘atoare.

               1. Se consider˘a algoritmul de mai jos, scris ˆın pseudocod.
                  S-a notat cu a%b restul ˆımp˘art¸irii num˘arului natural a la num˘arul natural nenul b ¸si cu [c]
                  partea ˆıntreag˘a a num˘arului real c.

                  citeste n (numar natural nenul)
                  p←1
                  x←2
                  cat timp x≤9 executa
                  | t←0
                  | cat timp n%x=0 executa
                  | | t←t+1
                  | | n←[n/x]
                  | |_
                  | p←p*(t+1)
                  |_x←x+1
                  scrie p

                    a) Scriet¸i valoarea afi¸sat˘a dac˘a se cites , te num˘arul 1000.                   (6p.)
                    b) Scriet¸i trei numere distincte din intervalul [10, 30] care pot fi citite, astfel ˆıncˆat ˆın
                       urma execut˘arii algoritmului, pentru fiecare dintre acestea, valoarea afi¸sat˘a s˘a fie 1.
                       (6p.)
                    c) Scriet¸i programul C/C++ corespunz˘ator algoritmului dat.                      (10p.)
                    d) Scriet¸i ˆın pseudocod un algoritm, echivalent cu cel dat, ˆınlocuind prima structur˘a
                       cˆ at timp...   execut˘ a cu o structur˘a de tip pentru...execut˘ a.            (6p.)

               2. Se consider˘a s o variabil˘a ce memoreaz˘a s , irul de caractere simularelabacalaureat.
                  Scriet , i o secvent , ˘a de instruct , iuni care s˘a s , tearg˘a din s toate vocale mici.  (6p.)

               3. Se consider˘a structurile s , i variabilele     struct punct {
                  definite al˘aturat.    Scriet , i secvent , a de  int x,y;
                  instruct , iuni care verific˘a ˆın acelas , i timp  } P;
                  dac˘a segmentul memorat ˆın S este pe axa       struct segment {
                  Ox, iar punctul memorat ˆın P se afl˘a pe        struct punct A,B;
                  axa Oy.                             (6p.)       } S;



                SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)

               1. Subprogramul MaxMin are patru parametri, a s , i b, prin care prime¸ste cˆate un num˘ar
                  natural (2≤a<b≤10000), x s , i y dou˘a numere natural ce trebuiesc returnate. Subprogramul
                  returneaz˘a cel mai mare (parametrul x) s , i cel mai mic (parametrul y) num˘ar natural din
                  intervalul [a,b] cu suma cifrelor o putere a lui 2, dac˘a nu exist˘a niciun astfel de num˘ar x s , i
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81