Page 74 - MATINF Nr. 4
P. 74

˘
            74                                           PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE


                    a) Scriet¸i valoarea afi¸sat˘a dac˘a se citesc,  a ← 0
                       ˆın aceast˘a ordine, numerele: 62521,      k ← 0
                                                                  nr ← 0
                       2571, 2, 56, 614.               (6p.)
                                                                  repeta
                    b) Dat¸i exemplu de un set de date de in-
                                                                  |     citeste x (numar natural)
                       trare astfel ˆıncˆat, ˆın urma execut˘arii  |    nr ← nr+1
                       algoritmului, valoarea variabilei nr s˘a   |     cat timp x>99 executa
                       fie 4.                           (6p.)      |     |_ x ← [x/10]
                    c) Scriet¸i programul C/C++ cores-            |     daca x>9 atunci
                       punz˘ator algoritmului dat.    (10p.)      |     |    a ← a*100+x
                                                                  |     |_ k ← k+1
                    d) Scriet¸i ˆın pseudocod un algoritm echi-
                                                                  |_pana cand k=4
                       valent cu cel dat, ˆınlocuind struc-       scrie a,nr
                       tura repet˘ a.......pˆ an˘ a cˆ and cu o
                       structur˘a repetitiv˘a de alt tip. (6p.)
                  ˆ
               2. In declar˘arile urm˘atoare, cˆampurile h,m,s ale ˆınregistr˘arii pot memora ora, minutul ¸si
                  secunda unui interval de timp.

                  Scriet¸i ˆın limbajul C/C++ instruct¸iunile     struct moment
                  necesare adun˘arii ˆın variabila t a dou˘a in-  { int h,m,s;
                  tervale de timp memorate ˆın variabilele t1     } t1 ,t2 ,t;
                  ¸si t2.                            (6p.)

               3. Variabilele i ¸si j sunt de tip ˆıntreg, iar variabila a memoreaz˘a un tablou bidimensional
                  cu 5 linii ¸si 5 coloane, numerotate de la 1 la 5, avˆand init¸ial toate elementele nule. F˘ar˘a
                  a utiliza alte variabile decˆat cele ment¸ionate, scriet¸i secvent¸a de instruct¸iuni de mai jos,
                  ˆınlocuind punctele de suspensie astfel ˆıncˆat, ˆın urma execut˘arii secvent¸ei obt¸inute, variabila
                  a s˘a memoreze matricea de mai jos.                                                 (6p.)

                  for(i=1;i <=5;i++)
                              for(j=1;j <=5;j++)                                 1 2 3 4 0
                                   ............                                  2 4 1 3 0
                                                                                 3 1 4 2 0
                                                                                 4 3 2 1 0
                                                                                 0 0 0 0 0


                SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
                Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.

               1. Scriet¸i definit¸ia complet˘a a unui subprogram inserare cu doi parametri:
                     - v, prin care prime¸ste un tablou unidimensional cu n elemente, numere ˆıntregi;

                     - n, prin care prime¸ste un num˘ar natural (1≤n≤100).
                  Subprogramul insereaz˘a ˆıntre oricare dou˘a elemente de aceea¸si paritate situate pe pozit¸ii
                  consecutive, media aritmetic˘a a celor dou˘a numere ¸si furnizeaz˘a tot prin parametrii v ¸si n,
                  tabloul modificat.
                  Exemplu: pentru n = 5 ¸si v = 1 21 3 4 8, dup˘a modificare vectorul va cont¸ine: 1 11
                  21 12 3 4 6 8.                                                                      (10p.)

               2. Un ¸sir cu maximum 255 de caractere cont¸ine cuvinte formate numai din litere mici ale
                  alfabetului englez. Cuvintele sunt desp˘art¸ite prin unul sau mai multe spat¸ii. Scriet¸i un
                  program C/C++ care cite¸ste un astfel de ¸sir, construie¸ste ˆın memorie ¸si afi¸seaz˘a ¸sirul
                  obt¸inut prin eliminarea cuvintelor de lungime impar˘a care cont¸in ca sufix primul cuvˆant
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79