Page 3 - MATINF Nr.2
P. 3
Cuprins 3
Cuprins
DIN ACTIVITATEA DEPARTAMENTULUI 5
D.A. Popescu, C. B˘alc˘au, D. Constantin
Prezentarea Concursului de Informatic˘a ,,Programming Day for High School”, Edit , ia a II-a,
Pites , ti, 12 mai 2018 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
˘
ARTICOLE S , I NOTE DE MATEMATICA 18
M. Chirciu
Dezvolt˘ari din RMM, Winter 2017 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
L.M. Giugiuc, A. Mirzakhmedov
On a Crux open problem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
T. Kalogerakis
A dynamic identity in a triangle and some applications . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
˘
ARTICOLE S , I NOTE DE INFORMATICA 28
I.A. Popescu
Vectori de frecvent , e . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
˘
MATEMATICA PENTRU PROGRAMATORI S , I PROGRAMARE PENTRU MATE-
MATICIENI 34
S.C. Andronescu, C. B˘alc˘au, D. Constantin, D.A. Popescu
Determinarea ultimei cifre nenule pentru produse de numere naturale . . . . . . . . . . . 34
L. Deaconu
Desenarea figurilor pentru problemele de geometrie cu ajutorul aplicat , iei GeoGebra . . . 44
˘
RUBRICA DE ROBOTICA 55
D.A. Popescu
Programarea robot , ilor LEGO folosind structura alternativ˘a ˆın mediul grafic interactiv
Mindstorms Education EV3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
˘
PROBLEME DE MATEMATICA PENTRU EXAMENE 58
Teste pentru examenul de Evaluare Nat , ional˘a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Teste pentru examenul de Bacalaureat, specializarea S , tiint , e ale naturii . . . . . . . . . . 65
Teste pentru examenul de Bacalaureat, specializarea Matematic˘a-Informatic˘a . . . . . . 71
Teste pentru admiterea la facultate . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Teste gril˘a pentru admiterea la facultate . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82