Page 156 - MATINF Nr. 1
P. 156
˘
156 PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU CONCURSURI
Date de ies , ire
Dac˘a valoarea lui p este 1, se va rezolva numai punctul 1) din cerint , ˘a.
ˆ
In acest caz, ˆın fis , ierul de ies , ire elevi.out se va scrie un singur num˘ar natural, reprezentˆand
num˘arul de cifre folosite la scrierea codurilor pe toate c˘art , ile.
Dac˘a valoarea lui p este 2, se va rezolva numai punctul 2) din cerint , ˘a.
ˆ
In acest caz, ˆın fis , ierul de ies , ire elevi.out se va scrie un singur num˘ar natural, reprezentˆand
num˘arul de elevi care au donat c˘art , i.
Restrict , ii s , i preciz˘ari
• 1 ≤ n ≤ 10000
• x 1 , x 2 , . . . , x n sunt numere naturale cu maxim 9 cifre
• Pentru rezolvarea corect˘a a primei cerint , e se acord˘a 20 de puncte, iar pentru cerint , a a
doua se acord˘a 80 de puncte
Exemple
elevi.in elevi.out Explicat , ie
1 16 p = 1
5 Numerele au ˆın ordine 3, 4, 2, 3, 4
121 1204 77 112 4201 cifre, ˆın total 16 cifre.
elevi.in elevi.out Explicat , ie
2 3 p = 2
5 Au donat c˘art , i trei elevi. Primul
121 1204 77 112 4201 elev a donat c˘art , ile cu codurile 121,
112, al doilea c˘art , ile cu codurile
1204, 4201, iar al treilea o carte cu
codul 77.
Timp maxim de execut , ie: 1 secund˘a/test.
Memorie total˘a disponibil˘a 4 MB, din care 2 MB pentru stiv˘a.
Violeta B˘alan, Slatina
Clasa a X-a
I 6 (Scufit , a Ros , ie). Scufit , a Ros , ie pleac˘a de acas˘a prin p˘adure s , i trebuie s˘a ajung˘a la bu-
nica.Traseul prin p˘adure este plin de obstacole. Ea trebuie s˘a ajung˘a pe cel mai scurt traseu la
bunica. Scufit , a Ros , ie s , i-a f˘acut un plan s , i pentru a evita obstacolele a desenat harta p˘adurii
pe un caiet de matematic˘a ˆın care a colorat, ˆın p˘atr˘at , elele caietului, obstacolele cu ros , u iar pe
celelalte p˘atr˘at , ele le-a l˘asat libere (necolorate). A observat c˘a harta are form˘a de p˘atrat. Pe