Page 155 - MATINF Nr. 1
P. 155

˘
            PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU CONCURSURI                                                    155



              prime.in                   prime.out       Explicat , ie
              2                          3 3             p = 2
                                                         In tabloul de mai jos numerele de pe piesele
              3 4 58                                     ˆ
                                                         luate de Robertino sunt scrise ˆıngros , at:
                                                         1 2 3 4
                                                         5 6 7 8
                                                         9 10 11 12

                                                         Cel mai mare num˘ar de pe o pies˘a luat˘a de
                                                         Robertino este 11, aflat pe linia 3, coloana
                                                         3.

                Timp maxim de execut , ie: 1 secund˘a/test.

                Memorie total˘a disponibil˘a 4 MB, din care 2 MB pentru stiv˘a.

                                                       Doru Anastasiu Popescu, Pites , ti (Info-Oltenia, 2016)


            I 5 (elevi). O s , coal˘a nu are bibliotec˘a s , i de aceea elevii hot˘ar˘asc s˘a doneze c˘art , i pentru a o
            ˆınfiint , a. O mare parte dintre elevii s , colii doneaz˘a c˘art , i. Pentru ca s˘a existe o evident , ˘a a c˘art , ilor
            din bibliotec˘a se ia decizia ca fiecare elev care doneaz˘a c˘art , i s˘a ˆıs , i aleag˘a un num˘ar natural s , i s˘a
            ˆıl foloseasc˘a la scrierea codurilor pe c˘art , ile lui.

                Codurile de pe c˘art , i respect˘a urm˘atoarele reguli:

               1. Codurile scrise de un elev pe c˘art , ile donate de el sunt toate cifrele num˘arului ales, eventual
                  ˆın alt˘a ordine.
               2. Dou˘a c˘art , i donate de acelas , i elev au coduri diferite.
               3. Numerele alese de orice doi elevi au cel put , in o cifr˘a diferit˘a sau o cifr˘a care apare de un
                  num˘ar diferit de ori.
               4. Codurile scrise pe c˘art , i nu ˆıncep cu cifra 0.


            Dup˘a ce s-a terminat operat , ia de donat , ie s-au obt , inut n c˘art , i cu codurile x 1 , x 2 , . . . , x n . Se
            dores , te s˘a se cunoasc˘a num˘arul de cifre folosite la scrierea codurilor pe toate c˘art , ile s , i num˘arul
            de elevi care au donat c˘art , i.

                Cerint , ˘a
            Cunoscˆand num˘arul de c˘art , i n s , i codurile lor x 1 , x 2 , . . . , x n , se cere:

                1. num˘arul de cifre folosite la scrierea codurilor pe toate c˘art , ile;

                2. num˘arul de elevi care au donat c˘art , i.

                Date de intrare
            Fis , ierul de intrare elevi.in cont , ine pe prima linie un num˘ar natural p. Pentru toate testele de
            intrare, num˘arul p poate avea doar valoarea 1 sau 2.

                Pe linia a doua se afl˘a n, iar pe linia a treia se afl˘a codurile x 1 , x 2 , . . . , x n , separate prin cˆate
            un spat , iu.
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160