Page 53 - MATINF Nr. 9-10
P. 53

˘
            RUBRICA DE ROBOTICA








                                                                                           a
            Deprinderea elementelor fundamentale robotic˘ si de
                                                                                               ,
            programare ˆın Python folosind robotul Finch 2.0



            Remus-Dragos , Albu       1



                Finch 2.0 este un instrument versatil ce poate fi folosit pentru a integra codificarea ˆın
                                                          a
            programa s , colar˘ s , i pentru a alinia oportunit˘t , ile de la cei mai mici s , i mai put , in experimentat , i
                             a
            elevi ai nos , tri pˆan˘ la cei mai experimentat , i. Capacitatea de a utiliza o varietate de dispozitive
                              a
            / platforme s , i o gam˘a corespunz˘atoare de limbaje de programare permite elevilor s˘a creasc˘a
            cunos , tint , ele s , i experient , a lor de codificare.


            1    Introducere



            Python este un limbaj de programare simplu, cu scop general, la nivel ˆınalt s , i orientat pe obiecte.
                Robotul Finch poate fi extrem de util pentru a fixa s , i completa, printre altele, elementele
            fundamentale de programare ˆın Python.

                Finch este un robot conceput special pentru elevii care ˆınvat , ˘a informatic˘a. Se pot scrie
            programe pentru a muta s , i roti Finch, lumina ciocul s , i/sau coada s , i colecta informat , ii cu senzorii
                          a
            s˘ai. Pe m˘asur˘ ce sunt scrise programe, acestea pot fi testate cu Finch ˆın lumea real˘a!
                                                                                    a
                                                                  1. Senzor distant , ˘
                                                                  2. Roat˘
                                                                          a
                                                                  3. Senzor de linie
                                                                  4. Butoane
                                                                                   a
                                                                  5. Senzori lumin˘
                                                                  6. Accelerometru
                                                                  7. Busol˘
                                                                           a
                                                                  8. Suport marker




                     Figura 1: Robotul Finch 2


                Mai ˆıntˆai, se realizeaz˘ conexiunea la Finch ˆın conectorul BlueBird, apoi se deschide un fis , ier
                                     a
            nou ˆın Python, care trebuie s˘a se afle ˆın folderul BirdBrainPython care cont , ine BirdBrain.py.
            Pentru a utiliza Finch ˆın Python, trebuie importat˘a clasa Finch din biblioteca BirdBrain. O
            bibliotec˘a ˆın Python este o colect , ie de cod Python ce poate fi utilizat˘a ˆın program., iar clasa
            Finch cont , ine metodele utilizate pentru a scrie programe care utilizeaz˘a Finch.
               1
                Profesor, Liceul Tehnologic ,,Danubius” / Liceul Teoretic ,,Al. I. Cuza” Corabia, dragos albu@yahoo.com

                                                           53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58