Page 82 - MATINF Nr. 8
P. 82

˘
            82                                           PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE


                                                                                        1 5    9
                                             1   2    3   4
                  Exemplu: pentru tabloul 5      6    7   8 , matricea transpus˘a este  2 6 10    .   (10p.)
                                             9 10 11 12                                 3 7 11
                                                                                        4 8 12
               3. S , irul de mai jos este definit astfel: f 1 = 1, f 2 = 2, f n = 3 · f n−1 − f n−2 (unde n este un
                  num˘ar natural n ≥ 3): 1, 2, 5, 13, 34, 89, . . ..
                                                                         9
                  Se cites , te de la tastatur˘a un num˘ar natural x (x ≤ 10 ), valoare a unui termen al s , irului
                  dat s , i se cere s˘a se scrie ˆın fis , ierul text bac.txt, ˆın ordine descresc˘atoare, separat , i prin
                  cˆate un spat , iu, tot , i termenii s , irului care sunt numere impare mai mici sau egale cu x.
                  Proiectat , i un algoritm eficient din punctul de vedere al memoriei utilizate s , i al timpului
                  de executare.
                  Exemplu: dac˘ se cites , te num˘arul 13 fis , ierul bac.txt cont , ine numerele 13 5 1
                                  a
                    a) Descriet , i ˆın limbaj natural algoritmul proiectat, justificˆand eficient , a acestuia. (2p.)
                    b) Scriet , i programul C/C++ corespunz˘ator algoritmului proiectat.               (8p.)


                                                        Testul 2


                                                                                         a
                                                                                 Stef˘anit¸˘ Eugen Toroimac  2
                                                                                 ¸

                 Limbajul C/C++
                     a
                Filier˘ teoretic˘a, profil real, specializare matematic˘a-informatic˘ / matematic˘a-informatic˘
                                                                                a
                                                                                                            a
            intensiv informatic˘a, Filier˘ vocat , ional˘a, profil militar, specializare matematic˘a-informatic˘
                                                                                                         a
                                        a
            ◦ Toate subiectele sunt obligatorii. Se acord˘a 10 puncte din oficiu.
            ◦ Timpul de lucru efectiv este de 3 ore.
            ◦ Identificatorii utilizat , i ˆın rezolv˘ari trebuie s˘a respecte preciz˘arile din enunt , (bold), iar ˆın
                                                            a
                                                                         a
            lipsa unor preciz˘ari explicite, notat , iile trebuie s˘ corespund˘ cu semnificat , iile asociate acestora
            (eventual ˆın form˘a prescurtat˘a). Datele de intrare se consider˘a corecte, validarea lor nefiind
            necesar˘a.
              ˆ
                                                                                               a
                                                                     a
            ◦ In grafurile din cerint , e oricare arc/muchie are extremit˘t , i distincte s , i oricare dou˘ arce/muchii
            difer˘ prin cel put , in una dintre extremit˘at , i.
                 a
                SUBIECTUL I (20 de puncte)
                Pentru fiecare dintre itemii de la 1 la 5, scriet¸i pe foaia de examen litera
            corespunz˘atoare r˘aspunsului corect.
               1. Variabilele x ¸si y sunt de tip real. Expresia C/C++ urm˘atoare este echivalent˘ cu expresia:
                                                                                                a
                  !(x>0 && y>0)                                                                       (4p.)
                    a) x<=0 || y<=0                                 c) x>0 || y>0
                    b) x<=0 && y<=0                                 d) !(x>0) && !(y>0)
                                                                                                        a
               2. Utilizˆand metoda backtracking se genereaz˘ toate modalit˘t , ile de a prepara o b˘autur˘ din
                                                             a
                                                                             a
                  cˆate 3 sau 4 tipuri de fructe distincte din mult , imea {c˘aps , une, mere, pepene, pere,
                  portocale}. Primele patru solut , ii generate sunt, ˆın aceast˘a ordine: (c˘aps , une, mere,
                  pepene), (c˘aps , une, mere, pepene, pere), (c˘aps , une, mere, pepene, portocale), (c˘aps , une,
                  mere, pere). Indicat , i cea de a s , asea solut , ie generat˘a.                     (4p.)






                2
                 Student, Universitatea din Pites , ti, tstefanita2002@gmail.com
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87