Page 81 - MATINF Nr. 8
P. 81

˘
            PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE                                                         81


                    a) 2                    b) 3                    c) 4                    d) 1

               5. Cˆate muchii are un graf complet cu 15 noduri?                                       (4p.)

                    a) 105                  b) 120                  c) 100                  d) 115


                 SUBIECTUL al II-lea (40 de puncte)

                Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.

               1. Algoritmul al˘aturat este reprezentat ˆın pse-   citeste a,b (numere naturale)
                  udocod. S-a notat cu a%b restul ˆımp˘art , irii  s←0
                  num˘arului natural a la num˘arul natural ne-    daca a>b atunci
                  nul b, cu [c] partea ˆıntreag˘ a num˘arului     |    a↔b
                                              a
                  real c s , i cu a↔b operat , ia de interschimbare  |_
                  a valorilor variabilelor a s , i b.             cat timp a<b executa
                    a) Scriet , i ce afis , eaz˘a dac˘a se citesc, ˆın  |     s←s+b%a+[b/a]
                       aceast˘a ordine, valoarile 17 s , i 12.    |           a←a+1
                       (6p.)                                      |_
                    b) Scriet , i dou˘a perechi de numere din     scrie s
                       intervalul [20, 100], care pot fi citite,
                       astfel ˆıncˆat, ˆın urma execut˘arii al-
                       goritmului, s˘a se afis , eze valoarea 27.
                       (6p.)

                    c) Scriet¸i programul C/C++ corespunz˘ator algoritmului dat.                      (10p.)
                    d) Scriet¸i ˆın pseudocod un algoritm, echivalent cu cel dat, ˆınlocuind adecvat structura
                                              a
                       cˆat timp.......execut˘ cu o structur˘ repetitiv˘a de alt tip.                  (6p.)
                                                              a
               2. Variabila d memoreaz˘a date despre o mas , in˘a: marca, data fabric˘arii, pret , ul. S , tiind c˘a
                  expresiile C/C++ de mai jos au ca valori: un s , ir de caractere reprezentˆand marca mas , inii,
                  trei numere naturale, reprezentˆand data (ziua, luna, anul) fabric˘arii, respectiv un num˘ar
                  real pozitiv reprezentˆand pret , ul, scriet , i definit , ia unei structuri cu eticheta mas , in˘ care
                                                                                                      a
                  permite memorarea datelor precizate pentru un autovehicul s , i declarat , i corespunz˘ator
                  variabila m.
                  m.marc˘       m.data.zi     m.data.luna       m.data.an      m.pret ,                (6p.)
                           a
               3. Variabila s memoreaz˘ un s , ir de cel mult 30 de caractere (litere mari s , i mici ale alfabetului
                                        a
                  englez). Declarat , i eventuale alte variabile necesare s , i scriet , i o secvent , ˘ de instruct , iuni ˆın
                                                                                         a
                                           a
                                                                           a
                  urma execut˘arii c˘areia s˘ se modifice s , irul astfel ˆıncˆat s˘ fie eliminate vocalele majuscule.
                                  a
                  Exemplu: dac˘ se cites , te textul UniversItatE se afis , eaz˘ pe ecran niverstat.   (6p.)
                                                                              a
                SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
                Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.

               1. Subprogramul perfect primes , te ca parametri o cifr˘a c, un num˘ar natural n ∈ [1, 15]
                  s , i un tablou unidimensional v cu n elemente din intervalul [−100, 100]. Subprogramul
                  returneaz˘ 1 dac˘ v este perfect, respectiv 0 ˆın caz contrar. Tabloul unidimensional v este
                            a
                                   a
                  perfect dac˘a fiecare element al s˘au cont , ine cifra c o singur˘a dat˘a s , i se ˆımparte exact la
                  cifra c. Scriet , i definit , ia complet˘a a subprogramului.                        (10p.)
               2. Scriet , i un program C/C++ care cites , te de la tastatur˘a dou˘a numere naturale m, n ∈ [3, 10]
                                                       9
                  s , i m ∗ n numere din intervalul [0, 10 ], elemente ale unui tablou bidimensional cu m linii
                  s , i n coloane numerotate de la 1. S˘a se construiasc˘a s , i s˘a se afis , eze matricea transpus˘a a
                  matricei citite.
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86