Page 49 - MATINF Nr. 3
P. 49
˘
RUBRICA DE ROBOTICA
Repetarea operatiilor unui robot LEGO Mindstorms
,
Education EV3
Doru Anastasiu Popescu 1
Introducere
ˆ
In mediul de programare Mindstorms EV3 grupul Flow Control (Figura 1) cont , ine blocul Loop,
care ne permite s˘a repet˘am unul sau mai multe blocuri.
Fig. 1: Grupul Flow Control
Condit , ia de oprire a execut , iei blocurilor din corpul blocului Loop poate cont , ine informat , ii de
la senzori sau expresii logice. Blocul Loop se termin˘a (Figura 2) conform cu modul de configurare
True, respectiv False ˆın zona de setare.
Fig. 2: Blocul Loop
Problem˘a rezolvat˘a
Pentru a pune ˆın evident , ˘a modul de repetare a operat , iilor pe care le poate face un robot LEGO
Mindstorms EV3 prezent˘am urm˘atoarea aplicat , ie.
Aplicat , ia 1. Trebuie sa realiz˘am un proiect pentru un concurs, care prin intermediul robotului
s˘a numere cˆate discuri de culori diferite de alb (culoarea plans , ei) se g˘asesc pe o linie dreapt˘a
ˆ
de lungime L cm. L este un num˘ar natural de dou˘a cifre generat aleator. In regulamentul
concursului este precizat faptul c˘a robotul poate poarcurge distant , a o singur˘a dat˘a.
1
Conf. univ. dr., Universitatea din Pites , ti, dopopan@yahoo.com
49