Page 49 - MATINF Nr. 3
P. 49

˘
            RUBRICA DE ROBOTICA








            Repetarea operatiilor unui robot LEGO Mindstorms
                                         ,
            Education EV3




            Doru Anastasiu Popescu         1





            Introducere


            ˆ
            In mediul de programare Mindstorms EV3 grupul Flow Control (Figura 1) cont , ine blocul Loop,
            care ne permite s˘a repet˘am unul sau mai multe blocuri.







                                              Fig. 1: Grupul Flow Control


                Condit , ia de oprire a execut , iei blocurilor din corpul blocului Loop poate cont , ine informat , ii de
            la senzori sau expresii logice. Blocul Loop se termin˘a (Figura 2) conform cu modul de configurare
            True, respectiv False ˆın zona de setare.















                                                   Fig. 2: Blocul Loop



            Problem˘a rezolvat˘a


            Pentru a pune ˆın evident , ˘a modul de repetare a operat , iilor pe care le poate face un robot LEGO
            Mindstorms EV3 prezent˘am urm˘atoarea aplicat , ie.
            Aplicat , ia 1. Trebuie sa realiz˘am un proiect pentru un concurs, care prin intermediul robotului
            s˘a numere cˆate discuri de culori diferite de alb (culoarea plans , ei) se g˘asesc pe o linie dreapt˘a
                                                                                            ˆ
            de lungime L cm. L este un num˘ar natural de dou˘a cifre generat aleator. In regulamentul
            concursului este precizat faptul c˘a robotul poate poarcurge distant , a o singur˘a dat˘a.
               1
                Conf. univ. dr., Universitatea din Pites , ti, dopopan@yahoo.com

                                                           49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54