Page 16 - MATINF Nr.2
P. 16

16                                                         D.A. Popescu, C. B˘alc˘au, D. Constantin



            fin >> x >> y; nr legaturi[insula[x]]++;). Apoi se afis , eaz˘a pentru prima cerint , ˘a acest vector
            (nr legaturi).

                Pentru rezolvarea celei de-a doua cerint , e se foloses , te un algoritm de determinare a com-
            ponentelor conexe din graful construit, lucru ce implic˘a folosirea parcurgerii ˆın l˘at , ime sau ˆın
            adˆancime.


            Concursul de programare a robotilor LEGO
                                                       ,
            La acest concurs a fost propus˘a urm˘atoarea problem˘a.

                Problema – robotic˘a

                Punctaj maxim 120+20=140 puncte

                Durata deplas˘arii robotului: maxim 2 minute

                Plans , ˘a utilizat˘a: WRO 2017, REGULAR CATEGORY, ELEMENTARY
            (http://www.wro2017.org/Regular Category/Elementary/WRO-2017-Regular-Category-Elementary-PrintV2.pdf)

                Punct de plecare: p˘atrat verde, cu robotul orientat ˆın orice direct , ie, dar cu toate rot , ile
            pe verde.
                Activitate robot: s˘a ˆımping˘a cˆat mai multe cuburi pe port , iunile de mas˘a care au aceeas , i
            culoare cu culoarea cubului. Pentru ˆımpingerea pe suprafat , a corespunz˘atoare a unui cub se
            primesc 20 de puncte. Pentru a se obt , ine cele 20 de puncte trebuie ca toat˘a suprafat , a de pe
            mas˘a a cubului s˘a fie ˆın zona corespunz˘atoare culorii lui, altfel nu se primes , te niciun punct. Dac˘a
            un cub este deplasat cu ˆıntreaga suprafat , ˘a a sa pe o zon˘a cu alt˘a culoare, echipa se depuncteaz˘a
            cu 10 puncte.
                Oprirea robotului:


               1. Implicit dup˘a 2 minute.
               2. Cˆand unul dintre concurent , i strig˘a stop.
               3. Cˆand se opres , te robotul sau cˆand p˘ar˘ases , te tabla.
               4. Dac˘a robotul se opres , te ˆın locul de unde a plecat (cu toate rot , ile, inclusiv bila, pe culoarea
                  verde) atunci echipa mai primes , te 10 puncte.
               5. Dac˘a se pune mˆana pe robot.


                Punctaj final:

                Punctele se contorizeaz˘a s , i la sfˆars , it constituie punctajul rundei.
                O echip˘a are cinci runde (ˆıncerc˘ari pe plans , ˘a) s , i cel mai mare punctaj ˆımpreun˘a cu timpul
            rundei vor fi folosite la ˆıntocmirea clasamentului.

                Masa

                La mas˘a acesul se face ˆın ordinea sosirii unui membru al echipei. Robotul se as , eaz˘a la
            punctul de plecare s , i se pornes , te doar cˆand un membru al juriului spune start, moment ˆın care
            se pornes , te cronometrul.

                                                                                       Nicolae Bold, Slatina
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21