Page 111 - MATINF Nr. 1
P. 111

˘
            PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE                                                       111


                  S1: c=c+32;                                     S3: for(i=1;i<=16;i++)c=c-2;
                  S2: c=c-32;
                                                                  S4: for(i=1;i<=32;i++)c++;
                    a) S2 s , i S3;         b) doar S1;             c) doar S2;             d) S1 s , i S4.


                  Scriet , i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare dintre cerint , ele urm˘atoare.
               3. O fract , ie este dat˘a prin dou˘a numere ˆıntregi a s , i b, reprezentˆand num˘aratorul, respectiv
                  numitorul acesteia. Scriet , i o secvent , ˘a de instruct , iuni care s˘a verifice dac˘a fract , ia se poate
                  simplifica prin num˘arul d s , i afis , at , i num˘ar˘atorul s , i numitorul fract , iei simplificate sau
                  mesajul NU, dac˘a aceasta nu se poate simplifica prin d.                              (6p.)
               4. Un num˘ar se numes , te ”rar” dac˘a mai mult de jum˘atate din cifrele sale sunt egale cu 0.
                    a) Scriet , i un algoritm pseudocod care cites , te repetat numere, pˆan˘a laˆıntˆalnirea num˘arului
                       0 s , i afis , eaz˘a pe ecran numerele rare din care s-au extras cifrele egale cu 0.  (10p.)
                    b) Ment , ionat , i rolul fiec˘arei variabile s , i specificat , i care sunt datele de intrare s , i care sunt
                       datele de ies , ire ale problemei.                                              (6p.)

                SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
                Pentru itemul 1, scriet , i pe foaia de examen litera corespunz˘atoare r˘aspunsului
            corect.

               1. Se consider˘a s , irul de numere ˆıntregi 20, 4, 3, 1, 10, 5. Se ordoneaz˘a s , irul descresc˘ator,
                  folosind metoda bulelor. Dup˘a cˆate parcurgeri de s , ir se va obt , ine ordonarea.  (4p.)

                    a) 3                   b) 4                   c) 2                  d) 6

                  Scriet , i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare dintre cerint , ele urm˘atoare.
                  ˆ
               2. Inlocuit , i punctele de suspensie, ˆın secvent , a urm˘atoare astfel ˆıncˆat s˘a se afis , eze secvent , a
                  de numere din dreapta.                                                               (6p.)



                  for (i=1;i <=4;i++)                                               1 1 1
                              for(j=3;j >=1;j--)                                    2 2 2
                                .....................
                                                                                    3 3 3
                                                                                    4 4 4

               3. Se cites , te de la tastatur˘a un s , ir cu n elemente, numere reale (n<100). Scriet , i un program
                  C/C++ care determin˘a modificarea s , irului init , ial astfel ca numerele divizibile cu 10 s˘a
                  se afle la ˆınceputul s , irului, ordinea celorlalte elemente nefiind semnificativ˘a. Elementele
                  s , irului vor fi afis , ate pe ecran, pe o singura linie, desp˘art , ite prin cˆate un spat , iu. Dac˘a ˆın
                  s , ir nu exist˘a numere divizibile cu 10, se va afis , a pe ecran mesajul NU EXISTA. (10p.)

                  Exemplu: Dac˘a, pentru n = 6 se citesc numerele 2 10 3 20 5 6, se va afis , a 10 20 2 3
                  5 6.
               4. Fis , ierul bac.in cont , ine pe prima linie trei numere ˆıntregi n, a, b, iar pe urm˘atoarea linie
                  n numere reale. Afis , at , i pe ecran cel mai mare num˘ar real care se afla in intervalul [a, b]
                  s , i num˘arul sau de aparit , ii, desp˘art , ite prin cˆate un spat , iu. Dac˘a fis , ierul bac.in nu cont , ine
                  numere din intervalul [a, b] se va afis , a mesajul NU EXISTA.
                    a) Descriet , i ˆın limbaj natural un algoritm eficient de rezolvare a problemei.   (4p.)
                    b) Scriet , i un program C/C++ pentru rezolvarea problemei.                        (6p.)
                  Exemplu: Dac˘a ˆın fis , ierul bac.in se afl˘a numerele
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116