Page 111 - MATINF Nr. 1
P. 111
˘
PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE 111
S1: c=c+32; S3: for(i=1;i<=16;i++)c=c-2;
S2: c=c-32;
S4: for(i=1;i<=32;i++)c++;
a) S2 s , i S3; b) doar S1; c) doar S2; d) S1 s , i S4.
Scriet , i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare dintre cerint , ele urm˘atoare.
3. O fract , ie este dat˘a prin dou˘a numere ˆıntregi a s , i b, reprezentˆand num˘aratorul, respectiv
numitorul acesteia. Scriet , i o secvent , ˘a de instruct , iuni care s˘a verifice dac˘a fract , ia se poate
simplifica prin num˘arul d s , i afis , at , i num˘ar˘atorul s , i numitorul fract , iei simplificate sau
mesajul NU, dac˘a aceasta nu se poate simplifica prin d. (6p.)
4. Un num˘ar se numes , te ”rar” dac˘a mai mult de jum˘atate din cifrele sale sunt egale cu 0.
a) Scriet , i un algoritm pseudocod care cites , te repetat numere, pˆan˘a laˆıntˆalnirea num˘arului
0 s , i afis , eaz˘a pe ecran numerele rare din care s-au extras cifrele egale cu 0. (10p.)
b) Ment , ionat , i rolul fiec˘arei variabile s , i specificat , i care sunt datele de intrare s , i care sunt
datele de ies , ire ale problemei. (6p.)
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
Pentru itemul 1, scriet , i pe foaia de examen litera corespunz˘atoare r˘aspunsului
corect.
1. Se consider˘a s , irul de numere ˆıntregi 20, 4, 3, 1, 10, 5. Se ordoneaz˘a s , irul descresc˘ator,
folosind metoda bulelor. Dup˘a cˆate parcurgeri de s , ir se va obt , ine ordonarea. (4p.)
a) 3 b) 4 c) 2 d) 6
Scriet , i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare dintre cerint , ele urm˘atoare.
ˆ
2. Inlocuit , i punctele de suspensie, ˆın secvent , a urm˘atoare astfel ˆıncˆat s˘a se afis , eze secvent , a
de numere din dreapta. (6p.)
for (i=1;i <=4;i++) 1 1 1
for(j=3;j >=1;j--) 2 2 2
.....................
3 3 3
4 4 4
3. Se cites , te de la tastatur˘a un s , ir cu n elemente, numere reale (n<100). Scriet , i un program
C/C++ care determin˘a modificarea s , irului init , ial astfel ca numerele divizibile cu 10 s˘a
se afle la ˆınceputul s , irului, ordinea celorlalte elemente nefiind semnificativ˘a. Elementele
s , irului vor fi afis , ate pe ecran, pe o singura linie, desp˘art , ite prin cˆate un spat , iu. Dac˘a ˆın
s , ir nu exist˘a numere divizibile cu 10, se va afis , a pe ecran mesajul NU EXISTA. (10p.)
Exemplu: Dac˘a, pentru n = 6 se citesc numerele 2 10 3 20 5 6, se va afis , a 10 20 2 3
5 6.
4. Fis , ierul bac.in cont , ine pe prima linie trei numere ˆıntregi n, a, b, iar pe urm˘atoarea linie
n numere reale. Afis , at , i pe ecran cel mai mare num˘ar real care se afla in intervalul [a, b]
s , i num˘arul sau de aparit , ii, desp˘art , ite prin cˆate un spat , iu. Dac˘a fis , ierul bac.in nu cont , ine
numere din intervalul [a, b] se va afis , a mesajul NU EXISTA.
a) Descriet , i ˆın limbaj natural un algoritm eficient de rezolvare a problemei. (4p.)
b) Scriet , i un program C/C++ pentru rezolvarea problemei. (6p.)
Exemplu: Dac˘a ˆın fis , ierul bac.in se afl˘a numerele