Page 83 - MATINF Nr. 11-12
P. 83
˘
PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE 83
consecutive ˆın fis , ierul bac.txt. Se va scrie un algoritm eficient din punct de vedere al
memoriei s , i al timpului de execut , ie.
a
Exemplu: dac˘ fis , ierul bac.txt cont , ine numerele 10 11 12 100 101 102 89 se va afis , a:
a
2. Sunt dou˘ triplete de numere consecutive cresc˘ator aflate pe pozit , ii consecutive: 10 11
12 s , i 100 101 102.
a) Descriet , i ˆın limbaj natural algoritmul proiectat, justificˆand eficient , a acestuia. (2p.)
b) Scriet , i programul C/C++ corespunz˘ator algoritmului proiectat. (8p.)
Testul 2
Sanda Profeanu 2
Limbajul C/C++
a
Filier˘ teoretic˘a, profil real, specializare s , tiint , e ale naturii
◦ Toate subiectele sunt obligatorii. Se acord˘a 10 puncte din oficiu.
◦ Timpul de lucru efectiv este de 3 ore.
◦ Identificatorii utilizat , i ˆın rezolv˘ari trebuie s˘a respecte preciz˘arile din enunt , (bold), iar ˆın
lipsa unor preciz˘ari explicite, notat , iile trebuie s˘ corespund˘ cu semnificat , iile asociate acestora
a
a
(eventual ˆın form˘a prescurtat˘a). Datele de intrare se consider˘a corecte, validarea lor nefiind
necesar˘a.
SUBIECTUL I (20 de puncte)
Pentru fiecare dintre itemii de la 1 la 5, scriet , i pe foaia de examen litera cores-
punz˘atoare r˘aspunsului corect.
1. Se consider˘a dou˘a variabile de tip int cu numele x s , i y. Ce valoare are expresia x*x/y +
y*y/x, dac˘a x are valoarea 13 s , i y valoarea 4? (4p.)
a) 43.25 b) 43 c) 43.48 d) 40
2. Indicat , i valoarea expresiei 3*pow(fabs(10)+fabs(-10),2). (4p.)
a) 60 b) 48 c) 11 d) 1200
3. Cu ce trebuie ˆınlocuite punctele de suspen- cin >>a>>b;
a
sie ... pentru ca secvent , a de instruct , iuni s˘ do{
afis , eze cel mai mare divizor comun pentru k = ...;
a s , i b? (4p.) a = b;
b = k;
}while(k);
a) a % b c) a + b cout <<a;
b) a / b d) b*a
4. Fie a un tablou unidimensional de dimen- s=0;
siune 10 cu indicii de la 0, ˆın care compo- for(i=1;i <10;i++)
nentele au valorile a[i] = (i+1)*(i+1), s += a[i]/10/%10;
i = 0,..., 9. Ce se va afis , a dup˘a cout <<s;
execut , ia secvent , ei de instruct , iuni? (4p.)
2
Profesor, Liceul Tehnologic Metalurgic, Slatina, sandaprofeanu@gmail.com