Page 39 - MATINF Nr. 9-10
P. 39

Algoritmul fill si aplicatii
                                      ,
                                                    ,


                                           1
            Doru Anastasiu Popescu s , i Doru Constantin             2


                ˆ                         a                                                         a       a
                In acest articol se prezint˘ algoritmul fill de tip backtracking ˆın plan ˆıntr-o manier˘ simpl˘
            cu structuri de date elementare. Apoi, sunt prezentate cˆateva probleme clasice rezolvate cu acest
                      ˆ
                                                                      a
            algoritm. In partea final˘ a articolului s-a introdus o list˘ de probleme din arhive educat , ionale
                                     a
            pentru a implementa algoritmul fill ˆın situatii variate.



            1    Introducere



                                                                                          ˆ
            Algoritmul fill este un caz particular de parcurgere a unui graf neorientat. In acest articol se
                   a
                                   a
            prezint˘ algoritmul f˘ar˘ a se folosi not , iuni de teoria grafurilor. Mai precis, vom porni de la un
            caz practic legat de aplicat , ia Paint. Fiecare dintre noi a creat un desen ˆın aplicat , ia Paint s , i a
                     a
                                          a
            trebuit s˘ umple cu o anumit˘ culoare un contur ˆınchis (cerc, dreptunghi, triunghi, etc). Acest
            lucru l-am realizat selectˆand culoarea, pensula s , i dˆand click ˆın interiorul conturului. Apoi instant
            operat , ia a fost realizat˘a. Lucrul acesta s-a realizat pentru c˘ ˆın spatele aplicat , iei imaginea este
                                                                         a
            un tablou bidimensional, elementele lui fiind pixeli de o anumit˘a culoare, s , i cu un algoritm
                                                                                ˆ
            de tip fill se schimb˘a culoarea pixelilor din interiorul conturului. In Figura 1 s , i Figura 2 este
            prezentat un astfel de exemplu.




























                Figura 1. Contururi umplute cu culori ˆın Paint.


               1
                Conf. univ. dr., Universitatea din Pites , ti, dopopan@yahoo.com
               2
                Conf. univ. dr., Universitatea din Pites , ti, cdomanid@yahoo.com
                                                           39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44