Page 72 - MATINF Nr. 6
P. 72

˘
            72                                           PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE


                SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)

                Scriet , i pe foaia de examen r˘aspunsul corect pentru fiecare dintre cerint , ele
            urm˘atoare.
               1. Se cites , te un num˘ar natural n s , i se cere s˘a se scrie cea mai mare cifr˘a impar˘a din scrierea
                  acestuia ˆın baza 10, sau -1 dac˘a nu exist˘a astfel de cifre. Scriet , i, ˆın pseudocod, algoritmul
                  de rezolvare a problemei enunt , ate.                                               (10p.)
                  Exemplu: pentru n=5672883 se scrie 7.
               2. Scriet¸i un program Pascal care cite¸ste de la tastatur˘a un num˘ar natural, n (n∈[2,100]),
                  apoi cele n elemente ale unui tablou unidimensional, numere reale din intervalul [-100,100],
                  dintre care cel put , in unul este pozitiv s , i cel put , in unul este negativ. Programul transform˘a
                  ˆın memorie tabloul, ˆınlocuind fiecare num˘ar negativ cu valoarea sa absolut˘a, apoi afi¸seaz˘a
                  pe ecran elementele tabloului obt¸inut.                                             (10p.)
                  Exemplu: pentru n=10 s , i tabloul (2,5,2,4,-3,4,-2,-7,-2,9) se obt , ine (2,5,2,4,3,4,2,7,2,9).
                                                                            6
               3. Fis , ierul bac.in cont , ine, ˆın ordine cresc˘atoare, cel mult 10 numere naturale din intervalul
                       9
                  [0,10 ], separate prin cˆate un spat , iu. Se cere s˘a se afis , eze pe ecran, ˆın ordine strict
                  cresc˘atoare, separate prin cˆate un spat , iu, numerele distincte care apar ˆın fis , ier. Proiectat , i
                  un algoritm eficient din punctul de vedere al memoriei utilizate s , i al timpului de executare.
                  Exemplu: dac˘a fis , ierul cont , ine numerele 5 5 6 7 8 8 8 8 10 15 16 16 25 25 49 pe ecran se
                  afis , eaz˘a, ˆın aceast˘a ordine, numerele 5 6 7 8 10 15 16 25 49
                    a) Descriet , i ˆın limbaj natural algoritmul proiectat, justificˆand eficient , a acestuia. (2p.)
                    b) Scriet , i programul Pascal corespunz˘ator algoritmului proiectat.              (8p.)
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77