Page 89 - MATINF Nr. 3
P. 89
˘
PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE 89
1. Fie dat un graf neorientat cu 5 noduri ¸si urm˘atoarele muchii: [1,2], [1,3], [1,4], [2,3], [2,5],
[3,5], [4,3], [4,5]. Care dintre urm˘atoarele ¸siruri este lant¸ elementar ˆın graf? (4p.)
a) 1 3 5 2 4 b) 1 2 5 3 1 4 c) 1 2 5 4 3 d) 2 5 1 3 4
2. Se dau urm˘atoarele declarat , ii de structuri. (6p.)
struct dataexp
{
int z, l, a;
};
struct medicament
{
char denumire [50];
dataexp de;
} m;
Care dintre urm˘atoarele referiri este corect˘a din punct de vedere sintactic?
a) m.de.a b) m.a. c) m.a.de. d) denumire.m
Scriet¸i pe foaia de examen r˘aspunsul pentru fiecare din cerint¸ele urm˘atoare.
3. Care va fi valoarea afi¸sat˘a dup˘a executarea secvent¸ei al˘aturate, dac˘a s este variabil˘a de
tip ¸sir de caractere? (4p.)
char s[20]=’’ macarale ’’,*p;
p=strchr(s,’a’);
while(p)
{
strcpy(p,p+1);
p=strchr(s,’a’);
}
printf(’’%s’’, s);|cout <<s;
4. Un arbore cu 8 noduri este memorat cu ajutorul vectorului de tat¸i, t=(2,0,2,3,1,3,3,2). Se
cer: r˘ad˘acina ¸si frunzele arborelui. (6p.)
5. Se cite¸ste un ¸sir s cu cel mult 200 de caractere (litere mici ale alfabetului englez ¸si
spat¸iu). Se cere s˘a se construiasc˘a ˆın memorie s , i s˘a se afis , eze un nou s , ir obt , inut din s prin
transformarea cuvintelor de lungime impar˘a ˆın cuvinte de lungime par˘a dublˆand litera din
mijloc. (10p.)
Exemplu:
Dac˘a ¸sirul s citit este: ana are mere si caise se va afi¸sa: anna arre mere si caiise
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
Pentru itemul 1, scriet¸i pe foaia de examen litera corespunz˘atoare r˘aspunsului
corect.
1. Se consider˘a mult¸imea {2, 3, 4, 5, 6}. Se cere s˘a se determine num˘arul de solut¸ii pentru
scrierea tuturor numerelor de 3 cifre distincte din mult , imea dat˘a, cu cifre ˆın ordine strict
cresc˘atoare. (4p.)