Page 122 - MATINF Nr.2
P. 122

˘
            122                                       PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU CONCURSURI


            I 23 (char). Alex a primit de la Mos , Cr˘aciun un joc foarte interesant. Jocul este format dintr-o
            secvent , ˘a de n litere mici. Fiecare liter˘a are o anumit˘a putere, dat˘a printr-un num˘ar natural.
            Puterea k a unei litere c const˘a ˆın faptul c˘a, dac˘a aceasta este atins˘a, toate literele din secvent , ele
            de cˆate k litere din stˆanga s , i din dreapta sa se transform˘a ˆın c. Spre exemplu, dac˘a litera n are
            puterea 2, atunci dup˘a atingere secvent , a abcbnpbrr se transform˘a ˆın abnnnnnrr. Cunoscˆand
            puterea fiec˘arei litere, jocul const˘a ˆın determinarea num˘arului maxim m de litere care dup˘a
            atingere s˘a transforme orice liter˘a din secvent , ˘a cel mult o dat˘a.

                Cerint , ˘a
                S˘a se scrie un program care s˘a citeasc˘a o secvent , ˘a cu n litere, puterea fiec˘arei litere din
            secvent , ˘a s , i s˘a afis , eze num˘arul de litere cu puterea maxim˘a s , i num˘arul m.

                Date de intrare
                ˆ
                In fis , ierul char.in se dau:
                - pe prima linie num˘arul n;

                - pe a doua linie n litere, f˘ar˘a spat , iu ˆıntre ele;
                - pe a treia linie num˘arul h de litere distincte din secvent , ˘a;

                - pe a patra linie h numere naturale, separate ˆıntre ele prin cˆate un spat , iu, reprezentˆand
            puterea literelor din secvent , ˘a, ˆın ordine alfabetic˘a.
                Date de ies , ire

                Fis , ierul char.out va cont , ine pe prima linie num˘arul de litere cu puterea maxim˘a, iar pe
            linia a doua num˘arul m.

                Restrict , ii s , i preciz˘ari

                • 1 ≤ n ≤ 10000

                • 1 ≤ putere liter˘a ≤ 100
                • Dac˘a ˆın stˆanga sau ˆın dreapta unei litere sunt mai put , ine litere decˆat puterea, atunci
                  atingerea conduce la transformarea tuturor literelor din stˆanga, respectiv din dreapta

                • Se acord˘a 30% din punctaj pentru determinarea num˘arului de litere cu puterea maxim˘a s , i
                  70% din punctaj pentru determinarea num˘arului m


                Exemplu

              char.in          char.out     Explicat , ie
              12               6            Litera a are puterea 2, litera b puterea 5, litera c puterea 3,
              acbbxacbbbxb     3            respectiv litera x puterea 2.
              4                             Litera cu puterea maxim˘a este b, care apare de s , ase ori.
              2 5 3 2                       Num˘arul maxim de litere care pot fi atinse astfel ˆıncˆat
                                           ˆın secvent , ˘a s˘a se transforme orice liter˘a cel mult o dat˘a este 3
                                            (de exemplu se pot atinge literele de pe pozit , iile 1, 6, 11,
                                            pozit , iile ˆıncepˆand cu indicele 1).


                Timp maxim de execut , ie: 1 secund˘a/test.

                Memorie total˘a disponibil˘a 2 MB.


                                                                           Doru Anastasiu Popescu, Pites , ti
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127