Page 167 - MATINF Nr. 1
P. 167
˘
PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU CONCURSURI 167
Date de ies , ire
Dac˘a valoarea lui p este 1, se va rezolva numai punctul 1) din cerint , ˘a.
ˆ
In acest caz, ˆın fis , ierul de ies , ire litere.out se va scrie num˘arul Nr.
Dac˘a valoarea lui p este 2, se va rezolva numai punctul 2) din cerint , ˘a.
ˆ
In acest caz, ˆın fis , ierul de ies , ire litere.out se va scrie num˘arul L.
Restrict , ii s , i preciz˘ari
• 1 ≤ m, n ≤ 100
• 1 ≤ k ≤ 26
• Pentru rezolvarea corect˘a a cerint , ei 1 se acord˘a 40% din punctaj
Exemple
litere.in litere.out Explicat , ie
1 3 p = 1
3 4 2 Se pot forma 3 cuvinte:
abab ab, ae, be
eaaa
bbbe
litere.in litere.out Explicat , ie
2 4 p = 2
3 4 2 Se pot forma dou˘a cuvinte
abab (ˆıngros , ate mai jos):
eaaa abab
bbbe eaaa
bbbe
respectiv:
abab
eaaa
bbbe
Cel mai scurt, aaae, are 4 litere.
Timp maxim de execut , ie: 1 secund˘a/test.
Memorie total˘a disponibil˘a 4 MB, din care 2 MB pentru stiv˘a.
Doru Anastasiu Popescu, Pites , ti (Info-Oltenia, 2016)
ˆ
I 14 (veverit , a). Intr-un parc din oras , se afl˘a n pomi, pentru care se cunosc coordonatele
ˆ
carteziene pe harta oras , ului. Pomii sunt numerotat , i cu 1, 2, . . . , n. In parc se mai afl˘a o veverit , ˘a
foarte isteat , ˘a, dar care poate s˘ari din pom ˆın pom doar dac˘a distant , a dintre aces , tia este cel mult