Page 131 - MATINF Nr. 1
P. 131
˘
PROBLEME DE INFORMATICA PENTRU EXAMENE 131
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
Pentru itemul 1, scriet , i pe foaia de examen litera corespunz˘atoare r˘aspunsului
corect.
1. Utilizˆand metoda backtracking se genereaz˘a numere de 3 cifre impare, cifre care apart , in
mult , imii {9, 8, 1, 6, 3, 2} Primele 4 solut , ii sunt 999, 991, 993, 919. Care este cea de
a 9 - a solut , ie? (4p.)
a) 931 b) 939 c) 933 d) 193
2. Subprogramul sub este definit ˆın dreapta. void sub(int x,int nr) {
Ce se afis , eaz˘a ca urmare a apelului if(x*nr >0) {
sub(2024,2)? (6p.) if(x%4==0)
cout <<x<<" ";
sub(x-4,nr -1);
}
cout <<x<<" ";
}
3. Scriet , i definit , ia complet˘a a unui subprogram f cu trei parametri: a un num˘ar natural
nenul avˆand maxim 8 cifre, n un num˘ar natural nenul mai mic ca 10 s , i s care returneaz˘a
−1
suma primelor n zecimale ale num˘arului real a . (10p.)
Exemplu: Pentru f(4,3,s), s va avea valoarea 7 deoarece 4 −1 = 0.25000 s , i suma primelor
3 zecimale este 2+5+0=7.
ˆ
4. In fis , ierul bac.in se afl˘a cel mult un milion de numere naturale cu maxim 9 cifre separate
ˆıntre ele prin cˆate un spat , iu.
a) Scriet , i ˆın limbajul C/C++ un algoritm, eficient din punct de vedere al memoriei s , i
al timpului de execut , ie, care cites , te din fis , ier datele existente s , i determin˘a s , i afis , eaz˘a
ˆın fis , ierul bac.out, numarul cel mai mare din fis , ierul bac.in care este egal cu suma
ˆ
numerelor vecine. In cazul ˆın care nu exist˘a astfel de numere se afis , eaz˘a mesajul NU
EXISTA. (8p.)
b) Descriet , i succint ˆın limbaj natural, metoda de rezolvare folosit˘a, explicˆand ˆın ce
const˘a eficient , a ei. (2p.)
Exemplu:
bac.in bac.out
2 2 70 3 33 30 7 17 10 33
Testul 5
C˘at˘alina Enescu 7
Limbajul C/C++
SUBIECTUL I (30 de puncte)
Pentru itemul 1, scriet , i pe foaia de examen litera corespunz˘atoare r˘aspunsului
corect.
1. Variabila x este de tip real. Care dintre urm˘atoarele expresii C/C++ are valoarea 1 dac˘a
s , i numai dac˘a num˘arul real memorat ˆın variabila x nu apart , ine intervalului (1,8]? (4p.)
7
Profesor, Liceul Teoretic ,,Ion Cantacuzino”, Pites , ti, catalina.enescu@yahoo.com